| کد خبر: 210571 |

روزشمار برای پایان چشم‌پوشی پلیس از جریمه دو تخلف

با شیوع ویروس کرونا، پلیس از جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی و افراد دارای گواهینامه منقضی شده صرف نظر کرد. صرف نظری که تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد.

تین نیوز

با شیوع ویروس کرونا، پلیس از جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی و افراد دارای گواهینامه منقضی شده صرف نظر کرد. صرف نظری که تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اواخر اسفند ماه سال گذشته بود که شیوع ویروس کرونا در کشور نگرانی‌های زیادی را در میان مردم و مسئولان ایجاد کرد، نگرانی‌هایی که برخی از آنها همچنان ادامه دارد و برخی از آنها تا حد زیادی رفع شده است، اما در آن روزها مسئولان را بر آن داشت تا برای قطع زنجیره انتقال کرونا یکسری تمهیداتی را اجرا کنند.

پلیس راهنمایی و رانندگی نیز با هماهنگی ستادملی مقابله با کرونا تمهیداتی را اجرا کرده که از جمله آن می‌توان به تعطیلی مراکز شماره‌گذاری، تعطیلی کلاس‌های آموزش رانندگی و ... اشاره کرد. همچنین ترخیص خودرو نیز از طریق مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ ممکن و مقرر شد که تا ۱۵ اردیبهشت ماه خودروهای فاقد معاینه فنی و رانندگانی که اعتبار گواهینامه‌شان به پایان رسیده جریمه نشوند.

سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا در این خصوص گفته بود:‌ «بنا بر تدابیر اتخاذ شده، آن دسته از خودروها که معاینه‌فنی‌شان به اتمام رسیده تا ۱۵ اردیبهشت امکان تردد بدون جریمه در سطح شهر را دارند بنابراین رانندگان می‌توانند دریافت معاینه فنی را به روزهای آتی موکل کنند. همچنین رانندگانی که گواهینامه رانندگی‌شان اعتبارش به پایان رسیده تا پایان ۱۵ اردیبهشت برای تمدید گواهی نامه مهلت دارند و طی این مدت جریمه نخواهند شد.»

با مرور زمان و سیرنزولی آمار مبتلایان به کرونا در کشور، مراکز شماره‌گذاری و آموزشگاه‌های رانندگی به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کردند، اما همچنان صرف نظر پلیس از ثبت جریمه دو تخلف یعنی نداشتن معاینه فنی و گواهینامه‌های منقضی شده ادامه دارد. تصمیمی که البته موعد آن کمتر از سه روز دیگر به پایان خواهد رسید و لازم است رانندگان در زمان باقی مانده تهمیداتی را در این خصوص داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

بر همین اساس رانندگی که گواهینامه‌شان منقضی شده است، باید هرچه سریعتر با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ نسبت به تمدید اعتبار گواهینامه رانندگی خود اقدام کنند. همچنین خودروهای فاقد معاینه فنی نیز ملزم به دریافت معاینه فنی از مراکز مجاز ستاد معاینه فنی هستند و در غیر اینصورت از ۱۵ اردیبهشت ماه به بعد جریمه خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.