| کد خبر: 96145 |

قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مطرح کرد:

◄ وزارت کشور و تسریع نوسازی تاکسی‌های فرسوده

تین‌نیوز| قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور از تصمیمات جدید برای تسریع نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری در سراسر ایران خبر داد.
 
به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، خلیل راحتی، با اشاره به تسریع تحویل تاکسی‌های جایگزین خودروهای فرسوده، اظهار داشت: مقرر شده ایران خودرو از زمان تحویل تاکسی فرسوده به مراکز اسقاط در یک هفته خودروی جدید را تحویل دهد، این درحالی است که سال‌ها است طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده در گیرودار برخی مسائل با کندی روند روبرو شده است.

وی در ادامه با بیان این‌که «مقرر شد در شهرهای دارای مراکز اسقاط خودرو، از زمان تحویل تاکسی فرسوده به این مراکز، شرکت ایران خودرو یک ضمانت به مالک ارائه کند که خودروی جدید پس از یک هفته تحویل شود»، افزود: در شهرهای فاقد مراکز اسقاط خودرو، مقرر شد سیکل اسقاط از سوی نمایندگی‌های ایران‌خودرو پیگیری شود و مالکان تاکسی‌های فرسوده خودروی خود را به این مراکز تحویل داده و خودروی جدید را ظرف یک هفته از نمایندگی تحویل بگیرند.

راحتی با اشاره به این موضوع که مقرر شد تا نیروی انتظامی نیز امور مربوط به خود را با سرعت پیگیری و اجرایی کند، افزود: موضوع کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها در حال حاضر از اولویت‌های کاری عمده دولت است و تصمیمات مختلفی در این خصوص در چند ماه اخیر اتخاذ و ابلاغ شده و دولت قصد دارد آنها را با جدیت پیگیری و به مورد اجر بگذارد.

وی در ادامه از مدیران عامل سازمان‌ها و واحدهای تاکسیرانی و مدیران‌عامل سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی در شهرهای کشور خواست تا ضمن پیگیری این موضوعات، موارد مرتبط با وام، بانک، بیمه و عدم پذیرش ضامن وام مالکان تاکسی را به اتحادیه‌ها منعکس کنند تا هرچه زودتر پیگیری های لازم صورت گیرد.

قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه تصریح کرد: اختصاص سوخت به خودروهای دیزلی بر اساس پایش پیمایش از مهرماه با هدف صرفه‌جویی در سوخت و مقابله با قاچاق آن، ضرورت داشتن معاینه‌فنی برای خودروهای سبک در شهرها و پیاده‌سازی کامل سامانه سیمفا و اعمال قانون با خودروهای فاقد معاینه‌فنی را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد.

وی اجرای طرح نوسازی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده را از دیگر تصمیمات مهم دولت عنوان کرد و ابراز داشت: باید از ظرفیت‌هایی که دولت در قالب این طرح در اختیار مدیریت‌شهری قرار داده، به نحو مطلوبی بهره برد زیرا از ابتدای پاییز شاهد اعمال محدودیت برای تردد تاکسی‌های فرسوده در سراسر کشور هستیم.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    خواهش می کنم به این ضامن کسر از حقوق هم رسیدگی کنید ما که ضامن کسر از حقوق نداریم باید چکار کنیم. بانک خیلی سخت گیری می کنه وام نمی ده.