| کد خبر: 89089 |

پول سه ماه بیمه تاکسیرانان کجاست؟

تین نیوز | عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت اعلام کرده که پرداخت بیمه رانندگان تاکسی از سوی دولت وجاهت قانونی ندارد.

ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در با اشاره به آخرین وضعیت بیمه تاکسیرانان، اظهار داشت: در حال حاضر 28 هزار راننده تاکسی می توانند با مراجعه به دفاتر مشخص شده از سوی سازمان تاکسیرانی با پرداخت 50 درصد حق بیمه اسفند و فروردین دفترچه های خود را تمدید کنند.

وی با بیان اینکه از آذرماه سال 94 مشکلاتی در بیمه 28 هزار راننده تاکسی که در غالب تعاونی تاکسیرانان بودند، اتفاق افتاد، افزود: در گذشته 50 درصد حق بیمه را راننده تاکسی و 50 درصد را دولت پرداخت می کرد و تعاونی نیز پولها را جمع و به کارگزاری سازمان تأمین اجتماعی می پرداخت و این پول ها در سنوات آنان لحاظ می شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص پرداخت حق بیمه رانندگان تاکسی از سوی دولت، اضافه کرد: دولت دهم، پرداخت بخشی از حق بیمه رانندگان را متقبل شد و در دولت یازدهم نیز پرداخت 50 درصد حق بیمه تاکسیرانان انجام شد اما براساس قانون دولت وظیفه ای برای تأمین منابع مالی و پرداخت نداشته و پرداخت از سوی دولت وجاهت قانونی ندارد.

قناعتی با تأکید بر اینکه دولت اعلام کرده که مجلس لایحه ای برای کمک دولت به بیمه رانندگان تاکسی تصویب نکرده است، تصریح کرد: به همین منظور زمانی که دولت پول را پرداخت نکرد کار متوقف شد و سازمان تأمین اجتماعی نیز بیمه را لغو کرد چرا که تنها 50 درصد بیمه پرداخت شده بود.

وی با بیان اینکه پس از برگشت پول های رانندگان تاکسی از سوی سازمان تأمین اجتماعی مدت زمانی پول در تعاونی نگاه داشته می شود، گفت: بعد از گذشت 3ماه زمانی که سازمان تأمین اجتماعی عدم پرداخت پول از سوی دولت را متوجه شد کد دفترچه راننده تاکسی ها را قطع کرد. و این در حالی بود که راننده های تاکسی پول را پرداخته بودند اما زمانی که خود و خانواده آنها به مراکز درمانی مراجعه کردند، دریافتند که دفترچه آنها باطل شده و اعتراضات از آن زمان شروع شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به ارتباط نداشتن سازمان تاکسیرانی با موضوع تعاونی تاکسیرانان اشاره کرد و گفت: این شرکت تعاونی از 50 سال گذشته با جمعی از تاکسیرانان و پول های خود آنها افتتاح شده است.

قناعتی با بیان اینکه این تعاونی در موضوعات مختلفی مانند مصرف بنزین، لاستیک و روغن برای تاکسیرانان کارکرد داشته است، افزود: این تعاونی در خصوص مسکن رانندگان نیز فعالیت هایی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه زمانی که بیمه رانندگان تاکسی قطع شد همه رانندگان این موضوع را به سازمان تاکسیرانی مرتبط می دانستند، گفت: این موضوع ربطی به این سازمان تاکسی رانی ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورا و شهرداری نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند، تأکید کرد: این شرکت ها با سازمان تاکسیرانی کار می کنند به همین دلیل این سازمان باید به هر نوع فعالیت آنها نظارت داشته باشد.

قناعتی با بیان اینکه برای حل موضوع بیمه تاکسیرانان مدیریت شهری و سازمان تاکسیرانی ورود پیدا کرده اند، تصریح کرد: در فاز کوتاه مدت با سازمان تأمین اجتماعی مذاکراتی شده تا با پرداخت حق بیمه اسفند و فروردین کد دفترچه فعال شود.

 وی ادامه داد: در بلند مدت هم فعالیت هایی انجام شد تا 3 ماهی که کارکنان پول پرداخت کردند متوجه شویم که این پول ها کجا هزینه شده و در این خصوص نیز هیئت مدیره باید پاسخگو باشد که پول ها کجاست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در حال حاضر یکی از دغدغه های سازمان تاکسیرانی حل مشکل بیمه تاکسیرانان است، گفت: به عنوان مسئول انضباطی شرکت ها، وظیفه بنده نیست که به این موضوع رسیدگی کنم اما بنده خود را نسبت به این موضوع بی تفاوت ندانستم و شرکت تاکسیرانی این حوزه را به کمیته انضباطی خواسته ام تا به شورا پاسخگو باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    تامین اجتماعی نیز از آنجایی که بودجه دولتی ندارد این مورد را برای چند مدت مسکوت نگه داشت. تامین اجتماعی به دلیل عدم پرداخت سهم دولت برای بیمه رانندگان تاکسی برای مدت یک الی دوماه لیست بیمه رانندگان را قبول نمی کرد، ادامه داد: بعد از اینکه دوباره لیست موردنظر حق بیمه رانندگان تاکسی را به تامین اجتماعی ارایه کردند طبق قانون مشمول ۴ درصد جریمه دیرکرد شدند اما به دلیل اینکه این تعاونی پول جریمه را از رانندگان تاکسی دریافت نکرده بود معترض شدند که چنین پولی را نداریم؛ بنابراین پرداخت این میزان جریمه در حال حاضر محل اختلاف است؛ البته فراکسیون کارگری مجلس طی مکاتباتی با تامین اجتماعی متذکر شده که این میزان جریمه دریافت نشود. این نماینده مردم درمجلس نهم با اشاره به اینکه دولت به تامین اجتماعی به دلیل پذیرفتن تخفیفات بسیار در پرداخت حق بیمه رانندگان تاکسی بیشترین بدهی را دارد، افزود: این تخفیفات با اینکه در بودجه نیز آمده و تاکنون چندین بار وعده پرداخت آن از سوی دولت داده شده اما هنوز مبلغی به تامین اجتماعی پرداخت نشده است؛ به عبارت بهتر وعده پرداخت ۲۸۰ میلیارد تومان از سوی دولت به تامین اجتماعی از ابتدای سال گذشته داده شده بود اما این موضوع تاکنون اجرایی نشده است؛ بنابراین تامین اجتماعی نیز از آنجایی که بودجه دولتی ندارد این مورد را برای چند مدت مسکوت نگه داشت. http: / / majlestv. ir / - / %D۸%A۸%D۸%AF%D۹%۸۷%DB%۸C - %DB%B۱%DB%B۱%DB%B۵ - %D۹%۸۷%D۸%B۲%D۸%A۷%D۸%B۱ - %D۹%۸۵%DB%۸C%D۹%۸۴%DB%۸C%D۸%A۷%D۸%B۱%D۸%AF - %D۸%AA%D۹%۸۸%D۹%۸۵%D۸%A۷%D۹%۸۶%DB%۸C - %D۸%AF%D۹%۸۸%D۹%۸۴%D۸%AA - %D۸%A۸%D۹%۸۷ - %D۸%AA%D۸%A۷%D۹%۸۵%DB%۸C%D۹%۸۶ - %D۸%A۷%D۸%AC%D۸%AA%D۹%۸۵%D۸%A۷%D۸%B۹%DB%۸C

  • 0 0

    سازمان تأمین اجتماعی از ابتدای سال ۹۴ در جریان مسائل و مشکلات قرار داشت و بجای پیشنهاد راه حل فعلی خود در همان زمان به تاکسیرانان، با تبانی سازمان تاکسیرانی برای حذف شرکت تعاونی تاکسیرانان به نفع جایگزینی یک تعاونی جدید از شرکتهای خصوصی خودشان طی ماههای آینده، ضمن تحمیل و تحمل چندین ماه تعلل عمدی و با سوء اعمال از ماده قانونی تاخیر سه ماه در پرداخت از سوی تاکسیرانان به مراحل اصلی و اساسی اهداف و طرح مشترک خود با شهرداری تهران و خارج ساختن کلیّه ۸۰۰۰۰۰ تاکسیران تهران و بعضاً برخی شهرستانها و کل ایران دست یافتند. در هر صورت و در کل حالات مستقل از تشخیص و فرض مقصر، سازمان تأمین اجتماعی هیچ زمان حق نداشت از تسلسل ارائه شناسه پرداختهای سهم تاکسیرانان خود داری کند و عمداً و با اهداف تحمیلی خود و آشکارا پیوستگی سهم پرداختهای تاکسیرانان را دچار خلل و تعویق بسازد و عملاً و به صورت غیر انسانی و به شیوه غیر منطقی تاکسیرانان را با انسداد مراتب پرداختهایشان مجبور به تعلل قانونی و مغفولانه و مجبور به تخلف تحمیلی در وظایف قراردادی و اختلال در انجام تعهدات و تخریب و آشقتگی در سوابق و پرداختهای خودشان قرار دهد. جدا از اینکه منافع حاصل از سوء استفاده شخصی از مبالغ ۳۰۰ - ۴۰۰ هزار تومان از هر تاکسیران ضربدر بالغ بر سی هزار راننده و بعداً از آن هم مبالغ سهم دولت در خصوص ۸۰۰۰۰ راننده نیز مضافاً در جیب و در اختیار عده ای بیت المال خور قرار دارد و آشکارا مسئولان نظام و مملکت با سکوتشان از فساد سازمانی، اداری، اقتصادی و اجتماعی و عمومی و از عوامل فساد عام آن حمایت می کنند!! باید ضمن عذرخواهی بدون تحمیل اهداف خود و اجبار تاکسیرانان به خقد قرارداد انفرادی و آزاد که هر زمان هر ایرانی خواسته باشد بعداً هم میتواند، ابتدا باید تسلسل ارائه شناسه پرداختهای تاکسیرانان زیان دیده و مظلوم را بدون هرگونه قید و شرط و شروط برقرار ساخته و سپس سازمان بیمه باید بعنوان ضامن پاسخگوی تماینگانش باشد، همچنین سازمان تاکسیرانی هم راجع به شرکت تعاونی جدید و شخصی خودشان که طرح حذف و انجلال اجباری را به روش بدنام ساختن و پرونده سازی های مرسوم حودشان آنهم برای شرکت تعاونی دارای ۵۰ سال سابقه درخشان، توأم با پوزش و شرمندگی شفاف سازی لازم بعمل آورد. این خلاصه و حداقل مطابق ادعاهای خدمتگزاری است که خودشان همواره و همیشه به شدّت محتاج تظاهر و متکی بر تبلیغات هیچ و پوچ بوده اند!.

  • حمید 0 0

    لعنت خداوند بر کسانی که حق وحقوق ادمهای کم درامد وضعیف مانند راننده های تاکسی را که زیز خط فقر بادرامد ماهیانه ۸۰۰۰۰۰تومان صورت خود را باسیلی سرخ نگه میدارند را میخورند

  • …!؟ الرس!؟ … 0 0

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ وَلِیَعْلَمَ الَّذِینَ نَافَقُوا ۚ وَقِیلَ لَهُمْ تَعَالَوْا قَاتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَوِ ادْفَعُوا ۖ قَالُوا لَوْ نَعْلَمُ قِتَالًا لَاتَّبَعْنَاکُمْ ۗ هُمْ لِلْکُفْرِ یَوْمَئِذٍ أَقْرَبُ مِنْهُمْ لِلْإِیمَانِ ۚ یَقُولُونَ بِأَفْوَاهِهِمْ مَا لَیْسَ فِی قُلُوبِهِمْ ۗ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا یَکْتُمُونَ - آلِ عِمْرَان - ۳:۱۶۷ و نیز برای این بود که(نفاق) منافقان را ظاهر گرداند. منافقانی که چون بدیشان گفته شد: بیائید در راه خدا بجنگید یا(دست‌کم) برای دفاع(از خود) برزمید، گفتند: اگر می‌دانستیم که جنگی واقع خواهد شد، بیگمان از شما پیروی می‌کردیم(و شما را تنها نمی‌گذاشتیم!) آنان در آن روز(که چنین می‌گفتند) به کفر نزدیکتر بودند تا به ایمان. ایشان با دهان چیزی می‌گویند که در دلشان نیست(و گفتار و کردارشان با هم نمی‌خواند) و خداوند(از هر کسِ دیگری) داناتر بدان چیزی است که پنهانش می‌دارند.[[«نَافَقُوا»: اظهار ایمان کردند و کفر را به دل گرفتند. «إِدْفَعُوا»: دفاع کنید و شرّ دشمن را از سر خانواده و میهن خود کوتاه کنید.]][۳; ۱۶۷]

  • 0 0

    معروف است؛ معلّمی شغل انبیا است. امّا هنوز اینقدر هم معروف نشده که؛ پیامبری شأن و حرفۀ انبیا است!. معلمی نیز بخشی از پیامبری و رسالت و رسانت و نبویّت به معنی پروش هر گیاه و نبات و همچنین رسالت رسانه و روزنامه نگاران خواه ناحواه، آگاهانه، نا آگاهانه از هم چنان عنایت، حرمت و قداست و مراقبت و جزای غیبی و الهی برخوردار است که هر فرد مسلمان هم بر مبنای میزان رسالت انسانی به معنی اُنس و علاقه ذاتی خود مسئول همان شأن و حرفه الهی است. امر به معروف یعنی فقط عرف و آگاهی و دانش خود را اعمال کن و نه آنچه را که شخصا ایمان و یقین نداری. نهی از منکر یعنی آنچه را که از غیر کسب و تحصیل کرده ای و خود شخصاً عرف و آگاهی و دانش و یقین و ایمان نداری و در واقع امری برای خودت تکره و مبهم هستند ولی ممکن است برای منبع و منشاء امر کاملاً مسلم باشد ولی خ. د شخاً ایمان و یقین نداری اعمال، امر، اطلاع رسانی و ترویج نکن، که نتیجه اش هر چه خواهد بود معادل با عافیت اول و اوسط و آخر و عاقبت دیروز و امروز و فردای خود ماست که بر ماست. مشکل اساسی مردم امروز فقط ناشی ضعف و ناخوشی و حبس و قبض امور معروف و تعلم و اطلاع رسانی دانش حقیقی و منع اطلاع رسانی نادانی و اغلاط و مبهمات و شایعات و اکاذیب است. معمولاً دانش و اسرار را محافظت اختصاصی می کنند و برعکس حماقت ها و اکاذیب را تقویت و انتشار و ترویج عام می کنند، چنان چه اگر مانند پیامبر(ص) از قرآن بهره حقیقی و خداپسندانه می بردند که با همت متعالی آنر در عالم و جهان انتشار ابدی ساخت، لابد کل آنرا عمومی و رایج نمی کردند و حساب سود و زیان می کردند و فقط بصورت قطره چکانی هر از گاهی دانش حکمت و دانش حقیقی را انتشار می دادند، دقیقاً مثل اوضاع رسانه های خواص امروز حقایق و آگاهی یا مبهمات و شایعات و اکاذیب را اطلاع رسانی عام می کردند!!!؟

  • حمید قادری نوشهر 0 0

    سلام من حق اسفندو فروردین را دادم ولی دوباره گرفتن خدا رو خوش نمیاد از ما بخورن من جراحی معز کردم و کار نمی تونم کار کنم. تورو خدا پول مارو بس بدین از خدا بترسیم.

  • 0 0

    برنامه{…} و کلاً مجموعه مدیریت شهری تهران یکی از خطرناکنرین و عظیم ترین شبکه های مافیای تصاحب حقوق و جان و مال مردم و شهروندان تهرانی است و هر روز با هر حرکت و هر اقدام نمادین که از خود در سطح شهر تهران معرض نمایش و دیدگان شهروندان قرار می دهد، جلوتر از آن و ضمن آن، شبانه روز به محاسبات مبالغ چپاول و برآورد ابعاد کامل استثمار هر طرح و توزیع و مدیریت نحوۀ غنائم و عایدات آن میان عوامل و شرکاء اجرائی و شورائی و تبلیغاتی خود اشتغال دارد و انگیزه و اهداف و اشتهای این شبکه ماقیائی شهر تهران امسال هم حسب اقتضای تقویم امراض سیاسی از اردیبهشت ۹۴ باز هم مضاقاً و مضافاً دچار مرض هاری بحرانی شدید جهت انتخابات رئیس جمهوری ۹۶ بشکل بی نظیر نیز گردیده و در حالت دو راهی پیروزی یا انفجار انتحاری قرار دارد. به هر حال بلعیدن یکجای تمامیّت همراه با ارزش اقزوده حقوق ۸۰۰۰۰ تاکسی و تاکسیران و بازاز آنها به همراه تضییع و تصرّف حقوق مدنی مربوط به مساقران آنها و شهروندان تهران لقمه ای است که اجرای چپاول و سوداگری آن با سوء استفاده تمام و کمال از طرح دولتی مربوطه به نفع مدیریت چپاولی شهروندان تهران از سال ۸۶ از آغاز طرح ساماندهی ۲۰۰۰۰۰ مسافربرشخصی و ۴۰۰۰۰ تاکسی جدید در تهران و همزمان با اجرای طرح تبدیل به احسنت ۱۲۰۰۰۰۰ خودروی شخصی مردم در کل ایران،{…} پیوسته در آب گوشت ده ساله مافیای کاملاً چرب و باز پرورده شده است و امسال برای رانندگان تاکسی سال آحر باقی ماندن در دیزی آبگوشت مدیریت شهری محسوب می شود که احتمالاً همانند سرنوشت سایر اصناف شهری مانند دکه داران و عموم مشاغل آزاد و کسبه شهری و …، برای{…} باز هم نقطه عطف چپاول دیگری ساخته خواهد شد. مردم و شهروندان با تحمیل هزینه های جانی و مالی روزافزون از سوی و عموم اعضای شناخته شده{…} با داغ دائمی واصولگرائی خالص نشان کینه ذات در تابلو هویدا بر پیشانی باند مافیای شهری تهران، فعلاً و تا اطلاع ثانوی هیچ محلی طالب عدالت برای عموم سراغ ندارند و همچنان در انتظار نزول عذاب و عقوبت الهی برای عموم مال اندوزان و خانواده و فرزندان و تمام بستگان و وابستگانشان هستند که انشاء الله هر آنچه که از جان و مال عموم مردم و بیت المال مسلمانان و مستضعفان چپاول و تاراج کردند را شاهد خواهند یود. انشاءالله و لعنت الله جمیعاً: علی الظالمون و المغضوب علیهم … و با عنایت فرج امام عصر(عج) … از بعد از ۳ روز در نیمه شب نیمه شعبان … و الله سریع الحساب… اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجِّلْ فَرَجَهُ …