| کد خبر: 87094 |

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد:

کم‌توجهی به حمل و نقل عمومی، تحمیل هزینه‌های گزاف بر دولت و مردم

تین‌نیوز | نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأكید بر لزوم توجه به توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: قانون، بودجه مناسبی در این زمینه در نظر گرفته اما بودجه ای كه دولت برای گسترش و نوسازی حمل و نقل عمومی به شهرداری تهران اختصاص می دهد، كافی نیست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، علیرضا محجوب افزود: بر خلاف آنچه گفته می شود كه شهرهای بزرگ از اولویت بالایی در بحث توسعه برخوردار هستند اما در واقع این شهرهای كوچك هستند كه منابع و بودجه كافی در اختیارشان قرار داده می شود و توسعه این شهرهاست که در اولویت كاری دولت قرار دارد.

وی با اشاره به این كه تراكم جمعیت در تهران و دیگر شهرهای بزرگ كشور بسیار بالاست، اظهار كرد: 15 درصد جمعیت كشور در تهران و در مجموع یك سوم جمعیت كشور در كلان شهرها زندگی می كنند و به همین دلیل، موضوع توسعه حمل و نقل عمومی برای این جمعیت عظیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

محجوب با بیان این كه توسعه حمل و نقل عمومی، علاوه بر تأمین آسایش و رفاه شهروندان، باعث كاهش هدررفت انرژی،  صرفه جویی در وقت و از همه مهم تر كاهش آلودگی هوا می شود، تصریح كرد: گسترش حمل و نقل عمومی موجب توسعه پایدار شهرها می شود و علاوه بر شهرهای بزرگ، شهرهای متوسط و كوچك نیز باید از این امكان برخوردار باشند.

وی با اعلام این كه آثار و تبعات ناشی از عدم توسعه حمل و نقل عمومی و روند رو به رشد آلودگی هوا و مسائل و مشكلات مربوط به آن، در نهایت دامن گیر دولت می شود، اضافه كرد: کم توجهی به حمل و نقل عمومی، علاوه بر هزینه های اقتصادی، هزینه های اجتماعی و اقتصادی زیادی نیز به دولت و مردم تحمیل می كند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأكید بر این كه دولت باید پرداخت هزینه های حمل و نقل عمومی را متقبل شود، خاطرنشان كرد: جمعیت زیاد، هزینه بالا و كم توجهی به حمل و نقل عمومی، سه ركن مؤثر بر عدم توسعه حمل و نقل عمومی و مسائل و مشكلات ناشی از آن است

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.