| کد خبر: 72865 |

شهروندان فاقد وسیله نقلیه شخصی نباید هزینه تردد خودروداران را بدهند

وبلاگ تین نیوز، احمد دنیامالی |  در حال بررسی یک فوریت لایحه اخذ عوارض از معابر خاص هستیم که شامل تمامی تونل‌ها و بزرگراه‌های پایتخت می‌شود. شهروندانی که خودرو دارند و از امکانات بزرگراهی استفاده نمی کنند و آن دسته از شهروندانی که فاقد وسیله نقلیه شخصی هستند، نباید هزینه تردد کسانی را بدهند که می‌خواهند با خودروهایشان در خیابان‌ها تردد کنند.
 
 قطعا باید کسانی مالیات یا عوارض راه را بپردازند که همواره با استفاده از منابع مردمی به راحتی در شهر تردد می کنند و از آنجا که زیر ساخت های اجرای طرح در سطح شهر فراهم است تلاش می شود بر اساس قوانین شورا، ردیف‌های درآمدی در لایحه بودجه قبل از 15 بهمن ماه به تصویب برسد که در صورت بررسی نهایی این لایحه  تا آن زمان، امکان محقق شدن اخذ عوارض تا زمان مذکور فراهم می شود.
 
اخذ عوارض بزرگراه های شهری توسط سیستم هوشمند انجام خواهد شد و با نصب یک چیپ ست بر روی خودرو به صورت اعتباری، عوارض از خودروها دریافت خواهد شد و در صورت تخلف از پرداخت عوارض، جرایم سنگینی متوجه خودرو متخلف خواهد شد. اجباری در استفاده خودروها از این بخش نیست. 

عوارض مطروحه درنرخ تاکسی ها اثر نداشته و هزینه سرباری را به مردم تحمیل نمی کند. این لایحه ای به نفع مردمی مصوب شده است که خودرو ندارند و سختی استفاده از حمل و نقل عمومی را تحمل می کنند.
 
به هر حال به ازای هر سه نفر در تهران، یک نفر خودروی شخصی وجود دارد. هرکه در شرایط آلودگی هوا و ترافیک از خودرو شخصی استفاده کند باید هزینه تردد آن را هم پرداخت نماید چرا که باور نمایندگان مردم در شورای شهر بر این است که هزینه های تردد هر خودرو بیش از مبلغی است که آنها پرداخت می کنند و آلودگی این خودروها هزینه بیشتری برای مردم تهران دارد.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.