◄ مقایسه خودروهای هیبرید و دیزل
برد خودروهای سواری هیبریدی حدود 20 درصد و در مقابل برد خودروهای سواری دیزلی با مصرف سوخت یکسان نسبت به انواع بنزینی بیش از 50 درصد بالاتر و آلودگی آنها به صورت معکوس کمتر است که این امر موجب شده فروش خودروهای سواری دیزلی در اروپا از 50 درصد نیز فراتر رود و بر همین اساس پس از بررسی های انجام شده از سال 76 و هماهنگی با مسئولین از سال 82 موانع قانونی ورود خودروهای دیزل سواری شناسایی و مرتفع گردید.
ضمن اشاره به مقایسه سه نوع خودروی بنزینی، دیزلی و هیبرید کلاس 500 شرکت BMW با قدرت مشابه،یادآوری می شود که در مقایسه ای بین شتاب، مصرف سوخت و آلایندگی این سه خودرو، برتری نوع دیزلی با تفاوت زیاد حتی به هیبرید مشخص شده و اضافه می شود که قیمت خودرو دیزلی نسبت به بنزینی حدود 5 درصد بیشتر ولی هزینه تعمیرات آن کمتر است اما قیمت خودروی هیبرید حدود 40 درصد بیشتر از بنزینی و هزینه تعمیرات آن نیز به مراتب بیشتر می باشد.
بر این اساس و با توجه به موفقیت وزارت نفت در تولید و توزیع گازوئیل یورو چهار در چندین کلانشهر کشور، مناسب است تعرفه واردات خودروهای دیزلی نیز مشابه انواع هیبرید صفر گردد، صرفه جویی روزانه این رویکرد می تواند به حدود بیست میلیون لیتر بالغ گردد که درآمد ارزی آن برای کشور با حفظ سقف تولید نفت بیش از چهار میلیارد دلار خواهد شد.
مقایسه خودروهای بنزینی، دیزلی و هیبرید سری 500 شرکت BMW در سال 2014 خودرو 535 بنزینی با قدرت 225 کیلووات، وزن 1765، شتاب 5.8 ثانیه، مصرف سوخت 8.2 لیتر و آلایندگی 191گرم
خودرو 535 دیزلی با قدرت 230 کیلووات، وزن 1810، شتاب5.3 ثانیه، مصرف سوخت 5.45 لیتر و آلایندگی 143گرم
خودرو 530 هیبرید با قدرت 250 کیلووات، وزن 1925، شتاب 5.9 ثانیه، مصرف سوخت 6.7 لیتر و آلایندگی 156گرم
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.