| کد خبر: 62891 |

کاهش شماره‌گذاری موتورسیکلت و خودروهای داخلی و خارجی

تین نیوز | رئیس پلیس راهور اعلام کردکه شماره‌گذاری خودروهای نو طی ۵‌ماه اول امسال نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۱۵درصد کاهش یافته است.

سردار تقی مهری در جلسه كمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیكی كه در مقر مركزی ستاد پلیس راهور برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درباره روند شماره‌گذاری خودروهای داخلی، چنین گفت:«براساس آمارهایی كه پلیس دارد در 5ماهه امسال شماره‌گذاری خودروی نو، كاهشی 15درصدی نسبت به‌مدت مشابه سال قبل داشته است و در حوزه نقل و انتقالات نیز كاهشی 9.7درصدی نسبت به پارسال داشتیم. علاوه بر این شماره‌گذاری خودروهای وارداتی 11درصد و موتورسیكلت‌ها20درصد كاهش داشته است.» او همچنین از دوبرابر شدن اسقاطی خودروها نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش تصادفات در ورودی شهرها
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینكه 66درصد تصادفات منجر به فوت و جرح در 30كیلومتری شهرها بوده‌ به خبرنگاران گفت:«رانندگان در 30كیلومتری شهرها احساس می‌كنند به مقصد رسیده‌اند و دقت لازم را ندارند این در حالی است كه آنان باید در نزدیكی شهرها دقت بیشتری داشته باشند.» وی با اعلام شناسایی 3هزارو 200نقطه حادثه‌خیز با همكاری سازمان راهداری در جاده‌های بین‌شهری، از علامتگذاری در این نقاط با هدف پیشگیری از وقوع حادثه خبر داد.

سردار مهری با اشاره به آمار سفرهای نیمه نخست شهریور امسال، برای چندمین بار هشدار مسئولان پلیس درباره حادثه خیز بودن شهریور گفت:«این آمار نشان می‌دهد كه 62درصد تصادفات بین‌شهری در جاده‌های اصلی رخ داده و از این‌رو مسافران در ایام باقی مانده از تابستان باید در هنگام تردد در راه‌های اصلی توجه بیشتری به رانندگی داشته باشند.»

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا سبقت و سرعت غیرمجاز، حركات مارپیچ و غیرمتعارف خطوط قرمزی پلیس است و درصورت بی‌توجهی به خطوط قرمز مأموران پلیس با متخلفان بدون اغماض برخورد می‌كنند و از ادامه سفر آنها جلوگیری می‌شود.

آماده‌باش پلیس تا 4مهر
سردار مهری با تأكید بر بهره‌گیری پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از تمام توان انسانی و خودرویی تا 4مهر گفت:« پلیس راهور با استفاده از همه توان خود و كمك نیروهای پلیس‌های تخصصی، حضور پررنگی در جاده‌های سراسر كشور دارد تا از میزان تلفات ناشی از تصادفات رانندگی كاسته شود.

براساس آمار پزشكی قانونی طی 4‌ماه نخست امسال بیش از 72درصد از تلفات سوانح رانندگی، در تصادفات برون‌شهری كشته شده‌اند و این در حالی است كه 24درصد از كشته شدگان، راكبان موتورسیكلت بوده‌اند.» به گفته او طبق آمار تحلیلی از تلفات رانندگی، 25درصد از تصادفات برون‌شهری در فاصله بین ساعات 16تا 20رخ داده و 20دردصد تصادفات نیز در بازه زمانی20تا 24اتفاق افتاده است.همچنین براساس گزارش پزشكی قانونی در 4ماهه اول امسال، تلفات تصادفات 3.6درصد نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته كاهش یافته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.