| کد خبر: 39072 |

بهسازی ناوگان حمل و نقل تبریز نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت

تین نیوز | شهردار تبریز گفت: تامین زیرساخت های ناوگان حمل و نقل تبریز نقش مهمی در کاهش آلودگی هوای این کلانشهرها خواهد داشت.
 
صادق نجفی قبل از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز جهانی هوای پاک بر لزوم پیگیری حرکت های تاثیرگذار زیست محیطی در حوزه های ملی و استانی و همچمنین مشارکت شهروندان در اجرای این حرکت ها تاکید کرد.
 
وی به زمینه های تحقق هوای پاک در مجموعه مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت پسماندها، به عنوان دو حوزه مهم شهرداری ها در ارتقای شاخص های محیط زیست و پاکیزگی هوا، نیازمند مشارکت شهروندان است.
 
شهردار تبریز ادامه داد: ناوگان حمل و نقل عمومی هرقدر مجهز باشد، بدون حضور شهروندان، نقشی در کاهش آلاینده ها نخواهد داشت و همچنین علی رغم حرکت های تحول آفرینی که در یک سال اخیر، در حوزه گسترده و حساس مدیریت پسماندها پیگیری می شود، این موضوع مهم شهروندی نیز بدون حضور شهروندان، فاقد بروز و ظهور مورد انتظار خواهد بود.
 
نجفی با اشاره به ارایه لایحه بودجه سال ۹۴ شهرداری تبریز گفت: اجرای تمهیدات کارساز و عملیاتی در حوزه قطار شهری، پروژه تراموای، توسعه مسیر اتوبوس رانی تندرو، تجهیز تاکسیرانی و زیرساخت های اساسی ناوگان حمل و نقل در کنار حرکت های جدید علمی در حوزه تفکیک، بازیافت و هدایت اصولی پسماندها، با حمایت شورای اسلامی شهر تبریز، استمرار زیبایی و طراوت شهر تبریز را در برخواهد داشت.
 
وی با تاکید بر این که تمام شاخص های تحقق هوای پاک در اختیار مدیریت شهری نیست، گفت: شهر تبریز به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور از دیرباز از کارخانجات و واحدهای مختلف صنعتی در محدوده شهر برخوردار بوده است؛ واحدهایی که امروز با روند توسعه شهر، دیگر فاصله چندانی از قسمت های مرکزی شهر ندارند و از این رو، مکان یابی آن ها باید با یک هماهنگی و عزم استانی و ملی در یک افق منطقی و زمان بندی شده مورد توجه قرار گیرد.  

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.