| کد خبر: 35989 |

عبداللهی در مانور ستاد برف روبی اعلام کرد:

استفاده از ۲هزار خودروی سنگین و نیمه سنگین برف روبی در فصل زمستان

تین نیوز | معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مانور ستاد برف روبی از استفاده از 2 هزار خودروی سنگین و نیمه سنگین برف روبی در فصل زمستان و عدم از استفاده از نمک به منظور پاکسازی معابر در زمان بارش برف خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مجتبی عبداللهی درمانور ستاد برف روبی شهرتهران با بیان اینکه همه ساله از آبان ماه لغایت آذرماه تجهیزات و امکانات برف روبی را آماده می کنیم، گفت: در حال حاضر اعزام ماشین آلات و تجهیزات از سوی شهرداری تهران به مناطق 22 گانه در زمان بارش برف در دستور کار قرار گرفته است .

وی با اشاره به استفاده از دو هزار خودروی سنگین ونیمه سنگین در زمان بارش برف، ادامه داد: همچنین سه هزار و 500 کارگر برای این موضوع آماده باش هستند. این در حالی است که بیش از 250 سایت فرعی و اصلی توسط ستاد برف روبی شناسایی شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سالانه کاهش 10 تا 15درصدی نمک مصرفی در زمان بارش برف را شاهدیم، ادامه داد: به همین منظور CMAبه عنوان ماده جایگزین نمک به این چرخه وارد شده و می خواهیم طی فرایند 6 تا 7 سالانه میزان مصرف نمک را به حداقل برسانیم. قرار است CMA با آب یا شن مخلوط شده تا آثار تخریبی کمتری را برای محیط زیست داشته باشد. همچنین این ماده در جهت کاهش خوردگی بتن و آسفالت اثرات مثبتی دارد. همچنین این ماده برای فضای سبز هیچ گونه آلایندگی ایجاد نمی کند.

عبداللهی با بیان اینکه قیمت این ماده نسبت به نمک مصرفی گرانتر است، اضافه کرد: اما به جهت کاهش میزان استفاده از نمک و حفاظت از محیط زیست امسال در فصل زمستان از این ماده استفاده خواهیم کرد .
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ماده CMAدر دنیا استفاده شده و امتحان خود را پس داده است، ادامه داد: این در حالی است که این ماده را در مراکز دانشگاهی خودمان تولید می کنیم .

وی در خصوص بسته نشدن معابر در زمان بارش برف ادامه داد: در این خصوص نیز از طریق سازمان هواشناسی اطلاعات لازم را کسب خواهیم کرد اما عملکرد سازمان پسماند و ستاد محیط زیست به گونه ای بوده که تا کنون از بارش سنگین برف غافلگیر نشده ایم .

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه همکاری مردم را در زمان بارش برف بیش از هر زمان دیگری نیازمندیم، ادامه داد: در سال گذشته 30 هزار پیام در منطقه یک در خصوص بسته شدن کوچه ها و معابر براثر بارش برف داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه وجودبرف باعث پرشدن ذخایر آبهای زیر زمینی در شهر تهران می شود، ادامه داد: به طور کلی نباید برف را از بین برد تا ذخایر زیرزمینی ما افزایش پیداکند .

وی همچنین ادامه داد: در فصل زمستان از شهروندان خواستاریم از وسایل عمومی استفاده کرده و کمتر از وسایل شخصی خود استفاده کنند .

عبدالهی با بیان اینکه CMA با درصد96 تا منفی 16درجه درسرمای هوا مقاومت دارد، اضافه کرد: این در حالی است که CMA با درصد99 می تواند تا دمای منفی 30 درجه مورد استفاده قرار بگیرد .

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه هر 30 گرم از این ماده یک مترمربع فضا را پوشش می دهد، اضافه کرد: نمی توانیم بگوییم که می توان به طور کامل نمک را از این چرخه حذف کرد زیرا هنوز در کشورهای اروپایی هم از نمک در زمان بارش برف استفاده می شود .

وی با اشاره به محلول تالیس که نسبت به CMAارزانتر است و می تواند در زمان بارش برف مورد استفاده قرارگیرد، توضیح داد: این ماده از نمک گرانتر است اما اثرات تخریبی محیط زیستی ندارد. اما برای استفاده از این ماده منتظر تاییدیه از سازمان محیط زیست هستیم تا بتوانیم از آن در جهت ورود به این چرخه استفاده کنیم .

عبداللهی در خصوص اینکه CMAنزدیک به 40 سال است که در دنیا استفاده می شود، گفت: امسال نیز از این ماده در پل ها ، مبادی ورودی و خروجی تونل ها ، رمپ و روپ ها و همچنین فضاهای سبز پرتراکم استفاده می کنیم .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.