| کد خبر: 33082 |

◄ اعتراض نماینده مجلس به عدم توجه دولت به تخصیص بودجه حمل و نقل عمومی

تین نیوز | یک عضو كمیسیون صنایع  و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام این که مدت‌هاست آلودگی هوای تهران به عادت تبدیل شده و صدای اعتراض کسی بلند نمی‌شود، گفت: گویا می خواهیم مردم تهران را قربانی بی توجهی خود کنیم. 

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، ابراهیم نکو افزود: آلودگی هوای پایتخت فاجعه بار است اما صدای اعتراض کسی به گوش نمی‌رسد، در صورتی که این معضل حل نشده و همه باید پاسخ‌گوی خسارت‌هایی که از این بابت متوجه شهر تهران و شهروندان آن شده و می شود، باشیم. 

وی با اشاره به این که از دیدگاه بهداشت و درمان، باید جوابگوی انواع امراض و بیماری هایی که سلامت شهروندان را مورد تهدید قرار می دهد باشیم، اظهار کرد: هنوز اقدام جدی به منظور کاهش آلودگی هوای تهران صورت نگرفته است. 

نکو با بیان این که در جایگاه نماینده‌ای که مدافع دولت است، باید بگویم هیچ حرکت مثبتی در این زمینه از سوی دولت ندیده ام، تصریح کرد: این که موافق دولت هستیم، به هیچ عنوان به این معنا نیست که به جای اعتراض، سکوت نماییم. 

وی با اشاره به این که به نظر می رسد دلیل این بی توجهی، گرفتاری دولت در خصوص برخی مسائل مهم مانند مباحث اقتصادی و موضوع سیاست خارجی است، اظهار کرد: اگر این دلیل باعث عدم توجه به مشکل آلودگی هوا شده باشد، سخت در اشتباه هستیم، چرا که این مشکل آثار و تبعات سوء به مراتب گسترده‌تری برای مردم و کشور در بر خواهد داشت. 

نکو با بیان این که در صورت ادامه بی توجهی به مشکل آلودگی هوا، دیگر این مشکل‌ را با هیچ اقدامی نمی توانیم جبران کنیم، تصریح کرد: به عنوان مثال، فراوانی انواع امراض و بیماری هایی که به دلیل آلودگی هوا متوجه افراد می شود، آن چنان در جامعه گسترده خواهد شد که به هیچ عنوان درمان‌پذیر و قابل کنترل نخواهد بود. 

وی با تأکید بر این که قطعاً موضوع سلامت میلیون ها ‌شهروند تهرانی، بسیار بسیار با اهمیت تر از مسائل سیاسی و اقتصادی است، اضافه کرد: تا وقتی سلامت افراد جامعه تضمین نشود، برنامه ریزی در حوزه های دیگر معنا و مفهومی نخواهد داشت. 

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار من از دولت این است که با تشکیل فوری یک کارگروه ویژه، ابتدا در زمینه آلودگی هوا ریشه‌یابی های لازم و مطالعات کافی را به عمل آورد و سپس به منظور رفع این مشکل، اقدامات جدی را در دستور کار قرار دهد.   

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.