| کد خبر: 32068 |

طراحی الگوی اولویت بندی راهبردهای توسعه سیستم های حمل و نقل شهری

تین نیوز |
خلاصه مقاله:
 شاید بتوان انتخاب را اساسی ترین مسأله ی بشر امروز نامید. چرا كه از سویی، گزینه های متنوع و متعدد، و از سویی،معیارهای متكثر، در دامنه ای وسیع و با طیفی گسترده ، پیچیدگی انتخاب را نسبت به اعصار قبل، دوچندان كرد ه است. در این بین، تصمیم گیران و مدیران ارشد، كه مدام در معرض انتخاب قرار دارند، و در هر تصمیم باید برآیند نظرات كارشناسان و مدیران مجموعه ی خود را لحاظ نمایند، با مسأله ای به مراتب پیچیده تر از یك انتخاب عادی مواجه اند.
و برایاتخاذ تصمیمی قابل دفاع، ضروری است كه با به كارگیری تكنی كهایی مناسب، تجمیع نظرات خبرگان و نخبگان حوز هی مأموریتی خود را به دست آورند. حال اگر پیچیدگی های ذاتی یك مسأله، با ابهامات و ایهامات معمولِ انتخاب عجین شود، تصمیم گیری را واقعاً بغرنج و طاقت فرسا می نماید.
مبحث ترافیك و حمل و نقل شهری كه به زعم بسیاری از كارشناسان،مشكل شماره ی یك تمام كلا نشهرهاست، در تركیب با مسأل های دیگر تحت عنوان بودجه ریزی، كه بدون شك از مهم ترین و حساس ترین لای ههای مدیریت و برنام هریزی یك سیستم است، نمونه ای شاخص از مسائل واقعاً پیچیده را میسازد، كه تصمیم گیری در آن، مشك لتر از آن است كه با محاسبات ساد هی ذهنی و حتی تكنی كهای قدیمی، بتوان به نتیجه ای صائب رسید.
به هر تقدیر، اهمیت اتخاذ تصمیمات درست در این حوزه و تأثیرات محسوس آن بر آرامش و آسایش شهروندان، نگاهی دقیق به مقوله ی ترافیك و بودج هریزی، و نیز، كنكاش در تكنیك های جدید تصمی مگیری، از ضروری ترین فعالیت هایپژوهشی برای كلا نشهرها و حتی شهرهای كوچك تر است.
این پژوهش، مبتنی بر مطالعات ترافیكی و بودجه ریزی، به طراحی الگویی نظام مند جهت تعیین اولویت های تخصیص منابع مالی در سیستم های حمل و نقل شهری پرداخته است. این مدل قابلیت استفاده در تمام كلان شهرها و شهرهای بزرگ كشور را دارا م یباشد و محققین می توانند با استفاده از پرسشنام هیتدوین شده در این پژوهش و توزیع مناسب بین كارشناسان، مدیران و خبرگان حوزه ی حمل و نقل، نتایج قابل اعتنایی را بابه كارگیری تكنیكفرایند تحلیل سلسله مراتبیAHP) برای كلان شهر مورد نظر خود استخراج نمایند.
 
جهت مطالعه این مقاله اینجا کلیک نمائید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    لینک فوق به مقاله دیگری منتهی می شود تین نیوز - با تشکر از حسن انتخاب و توجه شما، لینک مقاله اصلاح شد.