| کد خبر: 218010 |

◄ موافقت دولت با خرید ۳ هزار دستگاه اتوبوس در تهران

معاون حمل ونقل و ترافیک تهران با اشاره به رایزنی شهرداری تهران با دولت برای خرید اتوبوس گفت: دولت با تامین و خرید سه هزار دستگاه اتوبوس موافقت کرد.

تین نیوز

معاون حمل ونقل و ترافیک تهران با اشاره به رایزنی شهرداری تهران با دولت برای خرید اتوبوس گفت: دولت با تامین و خرید سه هزار دستگاه اتوبوس موافقت کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک؛ «سید مناف هاشمی»  در بازدید از کارخانه واگن سازی تهران و خط تولید اولین رام قطار متروی ملی که با حضور «پیروز حناچی» شهردار تهران، «علی آقامحمدی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و «حمیدرضا طیبی» رئیس جهاد دانشگاهی تهران برگزار شد گفت: برابر رایزنی های صورت گرفته به منظور تامین مالی قرارداد ساخت ۲۱۰ واگن به نتایجی رسیده ایم و امیدواریم این ظرفیت به زودی فعال شود.

وی با اشاره به اینکه تهران به بیش از ۴ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد گفت: در زمینه ساخت اتوبوس هم طی مکاتباتی که شهردار تهران با دولت داشت، دولت تاکنون با خرید سه هزار دستگاه اتوبوس موافقت کرده است و آنجا هم به دنبال راه هایی برای تامین مالی این خرید هستیم.

به گفته هاشمی در ایران حدود ۱۱ کارخانه تولید اتوبوس وجود دارد که در این سال ها همه تعطیل شده اند به نظر من نیاز داخل به اتوبوس فرصتی است که می توان با آن تمامی کارخانه ها را فعال کرد.

برای ساخت ۲ هزار واگن در کارخانه واگن سازی برنامه ریزی شود 
در این بازدید همچنین علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با بیان اینکه فعالیتی که در این کارخانه شده است بسیار مهم و با ارزش است تصریح کرد: یکی از ابعاد جهش تولید «تولید در عمق» است در حالی که اگر به اقتصاد ایران نگاه کنیم می بینیم که این اتفاق کمتر افتاده است و اقتصاد ایران بیشتر شاخ و برگ دارد و میوه چینی می کند و ریشه ها در داخل نیست.

وی با اشاره به اینکه کارخانه واگن سازی تهران فعالیتی ریشه ای و اصولی داشته است گفت: این کارخانه ظرفیت تولید ۲ هزار واگن را داشته از اینرو معتقدم باید برای ساخت دو هزار واگن در این کارخانه برنامه ریزی کرد.

عضو تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد داد: مسئولان ذیربط جلسه ای را برای بررسی روند اجرای کار و همچنین راههای تامین مالی این کار بگذارند.
 
آقا محمدی با انتقاد از تعلل چین برای عقد قرارداد ساخت واگن گفت: اگر چین خبر دار شود این اتفاق در ایران در حال وقوع است آنها هم به سرعت پای کار خواهند آمد.

به توان داخلی اعتماد کنیم
همچنین حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم گفت: یکی از مزیت‌های مهم در کشور ما تولید بر حسب سفارش است و در زمینه تولید واگن مترو هم همین اتفاق افتاده است.

او ادامه داد: معتقدم در دانشگاههای ما نیروی انسانی خوبی تربیت می شود اما به آنها اعتماد نمی کنیم که بتوانند خود را اثبات کند.
 
رئیس جهاد دانشگاهی افزود: در دهه هفتاد برای تولید واگن مترو مذاکراتی با شرکتی شده بود که ضمن خرید واگن، انتقال تکنولوژی هم صورت پذیرد اما آن روند متوقف شد. من معتقدم برای ساخت واگن باید گروهی دور هم جمع شوند هیچ بخشی فکر نکند که می‌تواند به تنهایی این کار را انجام دهد. جهاد دانشگاهی این آمادگی را دارد در این پروژه فعال شود همچنان که تا کنون فعال بوده و بخش های هایتک این واگن ها را نیز توانسته است تولید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.