| کد خبر: 213936 |

استمهال هزینه‌های برق و گاز مصرفی پایانه‌های مسافربری درون شهری و جایگاه‌های سوخت

جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از استمهال هزینه‌های برق و گاز مصرفی پایانه‌های مسافربری درون شهری و جایگاه‌های سوخت خبر داد.

تین نیوز

جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از استمهال هزینه‌های برق و گاز مصرفی پایانه‌های مسافربری درون شهری و جایگاه‌های سوخت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، «مسعود نصرتی» جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره تمهیدات و اقدامات پیشگیری از شیوع و مقابله با کرونا توسط شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی گفت: در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات هدایتی و هماهنگی در سطح ملی در پی  ابلاغ بخشنامه‌ها، شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط در راستای وظایف و ماموریت‌های شهرداری‌ها انجام گرفته است.

وی ادامه داد: تنظیم و ابلاغ راهنمای عمل شهرداری‌ها در جهت جلوگیری از شیوع ویروس به ویژه در زمینه بهداشت اماکن و فضای عمومی، پایانه‌های مسافربری و حوزه حمل و نقل عمومی درون شهری (۱۸ راهنما) و مشارکت در بازنگری آنها با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تشکیل ستاد مقابله با بیماری کرونا در سطح محلی توسط شهرداری‌ها برای هماهنگی و تمشیت امور  مربوطه، ابلاغ دستورالعمل ضدعفونی و گندزدایی مناطق حاشیه‌ای شهرها و سکونت‌گاه‌های غیررسمی برای پیشگیری از ابتلای ساکنان با توجه به شرایط ویژه کالبدی واجتماعی این نواحی، ابلاغ تشکیل‌کمیته ملی سالم سازی محیط به استانداری‌های سراسر کشور برای تشکیل در شهرداری‌های تابعه و ابلاغ راهنمای کنترل محیطی (نحوه دفن ایمن اجساد مبتلا یا مشکوک به کووید ۱۹) به استانداری‌ها برای اجرائی شدن در آرامستانهای شهرها و روستاهای کشور از دیگر اقدامات مهم بوده است.

به گفته جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین در این ایام شیوه‌نامه نحوه و چگونگی ادامه فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت محدود با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای پیاده‌سازی طرح جداسازی اجتماعی در معابر شهری، محدود کردن تردد وسایل نقلیه شخصی و پاسخگویی به سفرهای ضروری در هر استان، با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری لازم و همکاری ناوگان حمل و نقل عمومی شهری برای سرویس‌دهی به واحدهای تولیدی فعال مایحتاج عمومی و بهره‌گیری از ظرفیت ناوگان تاکسی در حمل بار شهری ابلاغ شده است.

نصرتی با اشاره به الزام شهروندان به اجرای دقیق طرح فاصله‌گذاری در میادین میوه و تره‌بار توسط شهروندان با توجه به رشد ۴۱ درصدی مراجعه به میادین در شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین در راستای پیشگیری از ویروس کرونا شیوه‌نامه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سامانه‌های حمل و نقل شهری (اتوبوس‌های BRT و واگ‌نهای مترو) و راهنمای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ ناشی از کرونا ویروس در شاغلان عوامل اجرائی پسماند و فاضلاب ارسال شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استانداران ابلاغ شده است.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل مراکز مراقبتی بیماران کرونا ارسال شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استانداری‌ها برای همکاری شهرداری‌های تابعه با طرح موصوف، تصریح کرد: همچنین در این ایام جلسات مستمری با معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های سراسر کشور، شهرداران کلانشهرهای کشور، مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور، مدیران کل دفاتر امور روستائی و شوراهای استانداری‌های سراسر کشو، معاونان خدمات شهری شهرداری‌های مراکز استانها برگزار شده است.

جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره اقدامات انجام شده در خصوص رفع خسارت‌های ناشی از بیماری کرونا برای ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: در این زمینه نیز درخواست تسهیلات و کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای رانندگان حمل و نقل عمومی با استفاده از ظرفیت اعتباری نهادهای حمایتی از جمله بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) داشتیم. همچنین تمهیدات لازم در زمینه تخفیف، تقسیط و استمهال بدهی روستائیان و سرمایه‌گذاران در مناطق روستائی توسط شوراهای اسلامی روستا و بخش انجام شده است.

نصرتی تصریح کرد: همچنین با توجه به کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی درخواست تامین اعتبار جهت خرید اتوبوس شهرداری‌های کشور و کلان شهر تهران و اورهال کردن اتوبوس‌های متوقفی تهیه و برای رییس جمهوری ارسال شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور جهت اجرایی شدن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در حمل و نقل درون شهری و چگونگی اجرای طرح ترافیک در شهر تهران تصریح کرد: ما برای بهره‌مندی رانندگان از بیمه بیکاری و تسهیلات در اجرای طرح خرید اعتباری و بسته جبرانی اقتصادی اطلاعات رانندگان حمل و نقل درون شهری را گردآوری کرده‌ایم.

جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین خاطرنشان کرد: هزینه برق مصرفی پایانه‌های مسافر بری درون شهری، هزینه گاز و گازوئیل به جایگاه‌های سوخت شهرداری‌ها استمهال شده است و همچنین درخواست پیش بینی تمهیدات لازم برای جبران کاهش درآمد شهرداری‌ها را داشتیم.

نصرتی با اشاره به ابلاغ بخشنامه نحوه فعالیت کارگاه‌های ساختمانی و اجرای پروژه‌های عمرانی در شرایط پاندمی بیماری کووید ۱۹، یادآور شد: تحت حمایت قرارگرفتن فعالان حوزه مدیریت شهری آسیب‌دیده از بیماری کرونا به ویژه حوزه خدمات شهری، بستن تمام پارکها، تفرجگاه‌های شهری و روستائی از روز ۱۳فروردین (روز طبیعت) و بازگشائی آنها با توجه به مصوبه شانزدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، الزام مسافران مترو و اتوبوس به استفاده از ماسک بر اساس ابلاغیه مصوبه هفدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، افزایش زمان دوره عمل بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری‌ها تا پایان خردادماه سال جاری از جمله دیگر اقدامات ما در این مدت بوده است.

وی همچنین درباره شستشو، ضدعفونی و گندزدائی مستمر مکان‌های شهری گفت: تمامی سطوح شهری اعم از سواره‌روها، پیاده‌روها، جداره‌ها، دیوارها، المان‌ها، مبلمان‌ها، تمامی مراکز عمومی نظیر بازارها، بازارچه‌ها و دیگر مراکزی که به نحوی در کنترل این بیماری تاثیرگذار است، نظیر نانوایی‌ها، سازمان‌ها و ادارات خدمات رسان مورد گندزدایی قرار گرفته است. همچنین شستشوی روزانه کنارگذرها، زیرگذرها، پل‌ها، رفیوژ وسط بلوارها، جداول با استفاده از خودروهای حاشیه شور و تانکر، شستشو و گندزدائی تمامی خودروها و سیستم مکانیزه خدمات شهری نظیر مخازن ذخیره‌سازی پسماندها، منع جداسازی و تفکیک پسماندها در مخازن و برخورد با متخلفان از دیگر اقدامات ما در این مدت بوده است.

جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه در گورستان‌ها و غسالخانه‌ها تدابیر لازم اتخاذ شده است، تصریح کرد:  اعمال سیاست‌های سخت‌گیرانه در خصوص حمل، غسل و دفن اموات به خصوص افراد فوت شده از بیماری کرونا و تاکید در رعایت تمامی موازین و اصول بهداشتی، شستشو و گندزدایی میادین میوه و تره‌بار و بازارچه‌های شهرداری‌ها و تاکید در تامین مایحتاج عمومی و نیازهای شهروندان در ۱۰۵۰ میدان میوه و تره‌بار در شهرهای کشور شهروندان در این بازارچه‌‌ها و رعایت موازین بهداشتی و نصب تابلوها و علائم هشداردهنده در این بازارها و بازارچه‌ها  از دیگر اقدامات ما در این مدت بوده است.

نصرتی با اشاره به جمع‌آوری، حمل و دفن بهداشتی پسماندها توسط شهرداری‌ها با هدف بهداشت محیط شهرها به ویژه با توجه به افزایش تولید پسماندهای عفونی در بیمارستان‌ها و واحدهای مسکونی گفت: تعداد حداقل ۶۰ هزار نفر نیروی خدمات شهری از جمله پاکبان در جهت تحقق مصوبات در شهرداری‌ها فعالیت داشته‌اند و این اقدامات همچنان استمرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط نیروهای آتش‌نشانی تصریح کرد: در ۱۴۴۰ ایستگاه آتش نشانی شهری با حدود ۲۲ هزار نفر نیرو در شهرها و ۹۰۰ پایگاه آتش نشانی روستایی با ۱۲۰۰ نفر نیرو در روستاها در این مدت بسیج شده و به ارائه خدمات پرداخته‌اند.

جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: همچنین روزانه ۷۱ پایانه مسافربری تحت مدیریت شهرداری‌های کشور، ۳۲۰ هزار خودروی ناوگان تاکسیرانی شهری، ۲۲ هزار دستگاه ناوگان اتوبوسرانی‌های شهری و ایستگاه‌های مترو و واگن‌های قطارشهری فعال شامل ۱۷۹۱ دستگاه واگن و ۲۱۵ ایستگاه قطار شهری به ویژه در شهر تهران ضدعفونی شده‌اند.

نصرتی درباره اقدامات اقتصادی سازمان شهرداری‌ها برای کاهش خسارات و آسیب‌های وارده به شهرداری‌ها در ایام شیوع کرونا گفت: از مهمترین اقدامات ما در این مدت استمهال عوارض، بهای خدمات و مال‌الاجاره ساختمان‌های تحت مالکیت شهرداری توسط شهرداری‌ها، اخذ مصوبه تشویقی افزایش ۲۰ درصدی سهمیه سوخت اعتباری برای خودروهای حمل بار فروشگاه‌های اینترنتی اخذ دو مصوبه از هیات محترم وزیران و یک مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای کمک به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، ارسال لیست رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی به وزارت رفاه، کار، تامین اجتماعی جهت دریافت سبد حمایتی و پیگیری برای تخصیص سبد و مساعدت در پرداخت بدهی‌های مودیان به شهرداری‌ها بوده است.

وی درباره اقدامات در حوزه مدیریت روستایی برای مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: ابلاغ بخشنامه‌ها، شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با پیشگیری از شیوع بیماری در راستای وظایف و ماموریت‌های دهیاری‌ها، تهیه محتوا و ارائه مباحث آموزشی برای آگاهی دهیاری‌ها با موضوع پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، ابلاغ بخشنامه رعایت استانداردهای ایمنی در خصوص استفاده و بهره‌گیری از تجهیزات و مواد استاندارد و رعایت اصول ایمنی در خصوص اقدامات قابل انجام دهیاری‌ها در روستاها از دیگر اقدامات ما در این مدت بوده است.

جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: بر پاک‌سازی و محلول‌پاشی مستمر در اماکن عمومی روستائی، مبلمان روستایی و نقاط تجمع در روستا تاکید شده است و کارگروه پیگیری اقدامات مرتبط با پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در فضای مجازی برای تبادل تجارب استانداری‌ها و ارسال اطلاعات مربوطه شامل دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و ... تشکیل شده و با استانداری‌ها برای تأکید بر استمرار مأموریت‌ها و ارائه خدمات دهیاری‌ها مکاتباتی نیز انجام شده است. همچنین ارتباط مستمر با استانداری‌ها به‌منظور احصاء مسائل و مشکلات موجود جهت اعلام به مراجع ذی‌ربط انجام شده است.

نصرتی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت خیرین برای تأمین تجهیزات و اقلام بهداشتی از طریق مکاتبه با سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: ارائه راهکارهای لازم برای مدیریت جو روانی ناشی از ویروس کرونا با دعوت از روانشناس در نشست  ویدئو کنفرانس مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌ها، مستندسازی از مجموعه اقدامات دهیاری‌ها در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا برای استحضار وزیر کشور، زمینه‌سازی و برنامه‌ریزی برای ممانعت از حضور مردم و گردشگران مناطق روستایی در روز طبیعت(۱۳ فروردین)، همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازنگری دستورالعمل‌های ابلاغی، اخذ گزارش از جمع‌بندی آخرین اقدامات دهیاری‌ها در خصوص ویروس کرونا و ارسال به مراجع مربوطه و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب از دیگر اقدامات انجام شده در خصوص پیشگیری و مقابله با کرونا بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.