| کد خبر: 18427 |

تصویب طرح جامع حمل و نقل قزوین در دبیرخانه شورای عالی ترافیک وزارت کشور

تین نیوز | معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به تصویب طرح جامع حمل و نقل شهر قزوین در دبیرخانه شورای عالی وزارت کشور گفت: این طرح به زودی در شورای عالی ترافیک این وزارتخانه به تصویب می‌رسد.
 
وهاب میزانی عنوان کرد: طرح جامع حمل و نقل در گذشته تنها در کلانشهرها تهیه و اجرایی می‌شد اما در حال حاضر این طرح در مراکز استان‌ها در حال تهیه و اجرا است و شهر قزوین نیز از سال 89 اقدام به تهیه این طرح کرده است.
 
وی با اشاره به اهمیت و ضرورت تهیه طرح جامع حمل و نقل در شهر قزوین اظهار کرد: در نظر گرفتن تأثیرات اجرای پروژه‌ها بر ترافیک معابر و تقاطع‌ها و همچنین توجه به وجود شهرک‌های اقماری و ترافیک ناشی از آن در حجم عبور و مرور سطح شهر که با تهیه طرح جامع محقق می‌شود می‌تواند چراغ راهی برای رسیدن به افق‌های آینده شهر قزوین باشد.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه این طرح و مدل سازی‌های در نظر گرفته شده در آن افق 1410 را نمایان می‌سازد و باید هر ساله میزان پیشرفت به سمت این افق بررسی شود گفت: این طرح پس از تصویب وزارت کشور در قزوین اجرا می‌شود.
 
وی ادامه داد: البته پیاده سازی پروژه‌های این طرح به صورت کامل میسر نیست زیرا تأمین منابع مالی برای اجرای این پروژه‌ها و در نظر گرفتن شرایط زمانی، ممکن است تغییراتی جزیی در اجرای این طرح به وجود آورد.
 
میزانی با تأکید بر اینکه کلیات طرح جامع حمل و نقل مورد تأیید شورای شهر و کارگروه «قزوین + 20» می‌باشد عنوان کرد: دغدغه اصلی شورا و اعضای این کارگروه با جلسات برگزار شده با مشاور طرح کمرنگ شده است و بررسی کمیته تخصصی کارگروه «قزوین + 20» با حضور گروه تخصصی نظام مهندسی ساختمان، اساتید دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و پلیس راهور و تأیید این کمیته در کلیات طرح گواه بر این موضوع است اما در هنگام اجرای هر کدام از پروژه‌های در نظر گرفته شده در این طرح، مطلوب‌ترین روش در اجرا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش از اجرای 10 کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر قزوین در سال جاری خبر داد و گفت: با اجرای این طرح 80 درصد از تقاطع‌های سطح شهر می‌تواند زیر پوشش مرکز کنترل ترافیک قرار گیرد و نسبت به نصب دوربین در این تقاطع‌ها اقدام شود.
 
وهابی شاخص‌ترین پروژه حوزه حمل و نقل در شهر قزوین در سال جاری را نوسازی ناوگان اتوبوسرانی خواند و اذعان کرد: احداث توقفگاه اتوبوس در جاده نجم‌آباد، مرکز معاینه فنی خودرو در بلوار جمهوری، نوسازی ناوگان تاکسیرانی از دیگر پروژه‌های شاخص در این حوزه است.
 
وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح پیاده‌راه خیام و مناسب سازی سیمای بصری این مسیر، احداث پایانه نسیم شمال و توسعه پایانه آزادگان از دیگر پروژه‌های شاخص در سال جاری است.
 
قزوین نهمین شهر کشور در اجرای طرح جامع حمل و نقل است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.