| کد خبر: 182876 |

◄ شهرداری روی اتحادیه‌های همگن تمرکز کرده است

شهرداری تهران سیاست‌های جدیدی را برای مدیریت حمل‌ونقل ترافیک شهر تهران در نظر گرفته که باعث شده شاغلان در پنج رسته صنفی حمل‌ونقل درون‌شهری با مشکلات زیادی مواجه شوند. شهرداری تهران اعلام کرده که رسته‌های صنفی که در حمل‌ونقل کالا و مسافر درون‌شهری فعالیت دارند باید از این مرجع پروانه بهره‌برداری بگیرند.

تین نیوز

شهرداری تهران سیاست‌های جدیدی را برای مدیریت حمل‌ونقل ترافیک شهر تهران در نظر گرفته که باعث شده شاغلان در پنج رسته صنفی حمل‌ونقل درون‌شهری با مشکلات زیادی مواجه شوند. شهرداری تهران اعلام کرده که رسته‌های صنفی که در حمل‌ونقل کالا و مسافر درون‌شهری فعالیت دارند باید از این مرجع پروانه بهره‌برداری بگیرند.

این در حالی است که پیش‌ازاین پنج اتحادیه همگن اتحادیه، اتحادیه حمل‌ونقل کالای درون‌شهری، حمل‌ونقل برون‌شهری، کمپرسی‌داران، مؤسسات توریستی و آژانس‌ها، تاکسی‌بار و پیک‌موتوری همگی ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر تهران بوده که اعضای بسیاری را تحت پوشش خود قرارداده و طیف وسیعی از امور شهری و بین‌شهری و شهرسازی را بر عهده دارند، مشمول قوانین جدید شهرداری شده‌اند و این موضوع باعث ایجاد چالش‌هایی برای آنها شده است.

اینها از زحمتکشان این سرزمین هستند و روز حمل‌ونقل از نامش پیداست که متعلق به این جمعیت عظیم است، حال چگونه است که زمان انجام وظیفه این افراد باید انجام‌وظیفه کنند و مالیات، عوارض شهرداری و… خود را بپردازند و حالا با موضوع جدید به نامه باربرگ و سامانه باربرگ، شغل آنها سخت‌تر از قبل شده و آنها نمی‌توانند به‌راحتی به امور خود بپردازند.

طبق نظر شهرداری خودروهایی که در حمل‌ونقل درون‌شهری فعالیت دارند، همگی باید باربرگ دریافت کنند و این شامل حال خودروهایی که از شهرهای دیگر وارد تهران نیز می‌شوند، می‌شود. بدین معنی که حمل‌ونقل برون‌شهری که کالا یا مسافر را وارد تهران می‌کند، باید در محدوده تردد شهر تهران بار برگ تهیه کند و با ارائه آن به فعالیت بپردازد. باربرگ، طرح ترافیک و سوخت مشکلاتی هستند که این اتحادیه و دیگر اتحادیه‌های همگن از شهرداری می‌خواهند که با توجه به نقش مهم آنها در حمل‌ونقل کالا و مسافر در سطح شهر، مساعدت لازم را برای رفع آنها داشته باشد.

شهرداری روی اتحادیه‌های همگن تمرکز کرده است

درحالی‌که حمل‌ونقل درون‌شهری در طول روز اقدام به جابه‌جایی بار می‌کنند و تمام سطح شهر را پوشش می‌دهند، اما شهرداری همکاری لازم را برای آرم طرح ترافیک انجام نمی‌دهد و از سوی دیگر خرید طرح ترافیک هم با مشکلاتی مواجه است. خرید طرح روزانه و یا سالانه آزاد هزینه زیادی برای رانندگان دارد و گاهی آنها مجبور می‌شوند، قید کسب‌وکار را در ساعات طرح بزنند. این در حالی است که در برخی از ایام سال به دلیل آلودگی هوا، سامانه فروش آرم تعطیل می‌شود و رانندگان نمی‌توانند در محدوده‌های طرح تردد کنند.

درعین‌حال باید گفت که اتحادیه‌هایی که شهرداری روی آنها تمرکز کرده است، همگی از اتاق اصناف مجوز گرفته‌اند و باوجودی که اتاق زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کنند، زیر نظر این وزارتخانه مشغول هستند و وزارتخانه روی فعالیت آنها نظارت دارد. حال با طرح دریافت پروانه بهره‌برداری از سوی شهرداری این سؤال مطرح است که به چه دلیل شهرداری خواهان نظارت روی این دسته از صنف‌ها است؟ درحالی‌که تاکنون و زیر نظر اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت سامانه‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر درون‌شهری تهران کارکرد مناسبی داشت.

این در حالی است که در جلسات اخیر نیز ضمن اعلام موضع اتحادیه از مسئولان خواسته‌ایم در خصوص باربرگ و همچنین طرح ترافیک ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری، بازبینی کنند و مساعدت بیشتری داشته باشند.

در این جلسات با استناد به عدم حصول به نتایج موازی‌کاری‌های فراوان در کشور، از شهرداری و شورای شهر خواستیم که از اجرای قوانین جدید در ناوگان‌های حمل‌ونقل مسافر و کالای درون‌شهری شهر تهران بپرهیزند. چراکه تاکنون این سامانه‌ها کارایی لازم را داشته و توانسته‌اند، مسئولیت‌های محول‌شده را به‌درستی انجام دهند. از شهرداری خواسته‌ایم که به مدیریت حاکمیتی و نظارتی، اتاق اصناف و وزارت صنعت رضایت دهند و نگذارند که حوزه شغلی حمل‌ونقل که فی النفسه مشکل و پردردسر است، با چالش‌های جدید و بیشتری مواجه شود.

*رئیس اتحادیه حمل‌ونقل درون‌شهری

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.