| کد خبر: 173068 |

◄ اختصاص 60 میلیارد تومان به شهرداری تهران برای رسیدن به درآمد پایدار

بخش‌های زیادی در لایحه درآمد پایدار شهری مطرح شده که حمل‌ونقل عمومی شهری جایگاه خاصی در میان آن‌ها دارد.

تین نیوز

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس از بررسی لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، قاسم میرزائی نکو گفت: لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها در کمیسیون کلان‌شهرها تصویب و به دولت ارائه شده بود که با امضای رئیس ‌‌‌جمهور به مجلس ارائه شد. 

وی در تشریح مزایای تصویب لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها، اظهار کرد: تصویب این لایحه می‌تواند بسیاری از مشکلات شهرداری‌‌‌‌ها را حل و فصل کند. پیشنهاد می‌شود تا مصوب شدن لایحه از سوی مجلس، شهرداران و شورای عالی استان‌‌ها به قانون فعلی عمل کنند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس یادآور شد: به منظور تکمیل و بررسی لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها دو کمیسیون هم‌زمان به آن می‌پردازند و به طور مستمر دوشنبه هر هفته اعضای کمیسیون برای رسیدن به نتیجه واحد به این منظور جلسه تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به تعطیلات نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور حضور در حوزه‌های انتخابیه، گفت: پس از اتمام تعطیلات کمیسیون جمع‌بندی نهائی لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها را به صحن علنی پارلمان به منظور به رای گذاردن ارائه خواهد کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: بخش‌های زیادی در لایحه درآمد پایدار شهری مطرح شده که حمل‌ونقل عمومی شهری جایگاه خاصی در میان آن‌ها دارد.

این لایحه با هدف بررسی و شناخت منابع درآمدی شهرداری­های کشور و چگونگی اصلاح و تأمین منابع جدید برای جایگزین شدن با درآمد فعلی شهرداری­‌ها در جهت توسعه شهری و ایجاد خدمات مورد نیاز شهروندان تهیه شده است.

 به گزارش تین‌نیوز، قرار است تا در لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها اختصاص بیش از 600 میلیارد ریال برای حمایت های مالی و زیربنایی شهری صورت بگیرد.

بهره‌گیری از ابزارهای مختلف تأمین مالی و روش‌های اجرایی جلب مشارکت بخش خصوصی متناسب با پروژه­‌های شهری و پیش‌­بینی تضمین های کافی، افزایش کارایی و ضمانت اجرایی برای کسب عوارض و درآمدهای قانونی شهرداری، اصلاح و تقویت منابع موجود درآمدی و تأمین منابع جدید به منظور حداقل استفاده از درآمدهای دولت و کاهش وابستگی مالی شهرداری‌­ها به منابع درآمدی دولتی، افزایش سهم شهرداری­‌ها از محل عواید حاصل از قانون مالیات بر ارزش افزوده و اصلاح ساز و کار وصول عوارض نوسازی و عمران شهری، از دیگر اهداف لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها است که در دولت به تصویب رسید و قرار است در مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.