| کد خبر: 17079 |

◄ بزرگراه شهید بابایی؛ در مسیر حل مشکلات ترافیکی

تین نیوز | بزرگراه شهید بابایی از بزرگراه‌های شمال شرقی تهران است که یکی از مبادی ورودی و خروجی تهران به شمال ایران نیز محسوب می‌شود. این بزرگراه که به اسم شهید‌ سرلشکر عباس بابایی نام‌گذاری شده است از جاده دماوند در شمال شرقی تهران آغاز و در انتها به میدان نوبنیاد و بزرگراه صدر منتهی می‌شود.

به گزارش تین نیوز، بزرگراه شهید بابایی به عنوان یکی از محورهای بزرگراهی مرتبط با مبادی ورودی شرق پایتخت است و علاوه بر ساماندهی ترددهای شرقی-غربی در پهنه شمال‌شرقی تهران، گزینه بسیاری از شهروندان برای سفرهای برون شهری است.

این بزرگراه ورودی و خروجی‌های مختلفی به بزرگراه‌ها و خیابان‌های دیگر تهران دارد که مهم‌ترین آن عبارتند از: جاده دماوند، آزادراه تهران-پردیس، جاده تلو،جاده لشگرک، بزرگراه شهید‌باقری،خیابان کوهستان، بلوار هنگام، بلوار نیروی زمینی، شهرک لویزان، خیابان شعبانلو، بزرگراه امام علی(ع)، بزرگراه صدر.

بزرگراه شهید بابایی که دارای سه باند رفت و سه باند برگشت است،یک بار در سال 1388 مورد بهسازی قرار گرفت و تمام زیرساخت‌های آن تعویض شد.

همچنین در شانزدهم بهمن سال 1391 بزرگراه شهید باقری به شهید بابایی متصل شد و در هشتم خرداد سال 1392 تقاطع غیر همسطح آن با جاده تلو نیز به بهره برداری رسید.

همچنین بزرگراه شهید بابایی در طول مسیر خود از محله‌های مختلفی همچون حکیمیه، لویزان، پاسداران، بلوار نیروی زمینی و نوبنیاد عبور می‌کند.

فرودگاه سپهر، دانشگاه امام حسین (ع)، تره‌بار بابایی، بوستان کیمیا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر از مهم‌ترین اماکنی هستند که در مسیر این بزرگراه قرار دارند.

یک پمپ بنزین و دو پمپ گاز نیز در هر دو باند شمال و جنوب این بزرگراه برای دسترسی راحت تر رانندگان قرار دارد. همچنین ناوگان اتوبوسرانی در این بزرگراه برای تردد عمومی وجود دارد.

تکمیل سقف زیرگذر تقاطع بزرگراه شهید بابایی با بزرگراه شهید باقری
عملیات احداث دال بتنی زیرگذر تقاطع بزرگراه شهید بابایی با بزرگراه شهید باقری در بخش کندروی شمالی به اتمام رسیده و به این ترتیب سقف زیرگذر مذکور به طور صد در صد طی ماه اخیر تکمیل شده است.

علاوه بر این پیشرفت عملیات خاکبرداری از زیر دال بتنی زیرگذر بزرگراه شهید بابایی با بزرگراه شهید باقری، به مرز 70 درصد رسیده است.

با وجود آنکه بخشی از مسیرهای دسترسی جنوب به غرب و شرق به جنوب در محدوده اراضی نظامی واقع شده است اما عملیات خاکبرداری، تحکیم بستر و جدولکاری در تمام بخش هایی که امکان فعالیت عمرانی فراهم است، ادامه دارد.

گفتنی است در کمتر از یک سال گذشته، تلاش برای برقراری ارتباط بزرگراه شهید باقری با باند شمالی بزرگراه شهید بابایی روی احداث یک مسیر زیرگذر متمرکز شده است؛ زیرگذری که با عبور از عرض بزرگراه شهید بابایی وظیفه تامین دسترسی های جنوب به غرب و شرق به جنوب را بر عهده دارد.

حل مشکلات ترافیکی بزرگراه شهید بابایی
از دیگر اقداماتی که طی یک سال اخیر در جهت کاهش و رفع ترافیک در بزرگراه شهید بابایی انجام شده است، اصلاح هندسي راستگرد بزرگراه شهيد بابايي به خيابان شهيد لنگري است.

این اقدام به منظور ساماندهي مسير دسترسي وسايل نقليه به ميدان نوبنياد،‌ راستگرد بزرگراه شهيد بابايي به خيابان شهيد لنگري كه به علت ساخت ايستگاه مترو مسدود شده بود،‌ سال 1392 ساماندهي و اصلاح هندسي شد.

محدوده ميدان نوبنياد در شمال شرق تهران يكي از پرترددترين معابر ترافيكي در منطقه يك است كه با مشكلات ترافيكي خاصي روبرو بود. بدين ترتيب پس از مطالعات لازم،‌ بسياري از مشكلات ترافيكي و عدم ايمني اين محدوده رفع شد.

طرح اصلاح هندسي راستگرد بزرگراه شهيد بابايي به خيابان شهيد لنگري به منظور افزايش دسترسي به شبكه حمل و نقل عمومي در ميدان نوبنياد اجرايي شد كه منجر به تسهيل در تردد،‌ كاهش ترافيك،‌ هدايت صحيح و تعيين مسير خودروها شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.