| کد خبر: 153109 |

توضیحات شهردارتهران درباره بحث تغییر خط ارتباطی شهرداری‌ها با دولت

شهردار تهران تاکید دارد که تغییر مسیر ارتباطی شهرداری ها با دولت از وزارت کشور به وزارت راه و شهرسازی تصمیم تشکیلاتی است.

تین نیوز

شهردار تهران تاکید دارد که تغییر مسیر ارتباطی شهرداری ها با دولت از وزارت کشور به وزارت راه و شهرسازی تصمیم تشکیلاتی است.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص اینکه شهرداری ها از وزارت کشور جدا و زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی شود، اظهار داشت: در حال حاضر شهرداری‌ها زیر مجموعه وزارت کشور نیستند شهرداری ها کلا نهاد عمومی غیر دولتی هستند و زیر مجموعه هیچ دستگاهی محسوب نمی شوند.

وی با این حال از میزان ارتباط شهرداری ها و وزارت کشور گفت: اما بخشی از فعالیت های شهرداری ها مثل صدور احکام شهردارها در وزارت کشور انجام می شود، تعدادی از شهرداران را وزارت کشور حکم می دهد و حکم تعدادی از شهرداران از استانداران و فرمانداران صادر می شود.

نجفی با اشاره به تلاش نمایندگان برای تغییر ارتباط شهرداری ها با دولت، بیان داشت: بحثی که درحال حاضر در مجلس مطرح شده این است که این نوع فعالیت هایی که درواقع خط ارتباط شهرداری ها با دولت هست و فعلا از طریق کشور صورت می گیرد از طریق وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

وی با بیان اینکه چنین تصمیمی تشکیلاتی است، عنوان کرد: شخصا بررسی دقیقی از اینکه چرا نمایندگان مجلس چنین نظری دارند، نداشته ام و باید بررسی کنم که دلایل نمایندگان چه بوده است.

شهردار تهران جابجایی خط ارتباطی بین شهرداری ها با دولت را ارزیابی کرد و گفت: از نظر شهرداری تفاوتی نمی کند که این خط ارتباطی با کدام وزارتخانه باشد، با این حال این تغییر از یک جهت تسهیل کننده و از سوی دیگر مسیر را در برخی موارد تسهیل نمی کند اما در کل نظر خاصی در این زمینه ندارم.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.