| کد خبر: 131128 |

حاشیه‌نشین‌ها باید به مجموعه مدیریت شهری معرفی شوند

تین نیوز

نامزد پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، گفت: یکی از نقاط ضعفی که در شهر به آن پرداخته نشده بحث حاشیه‌نشینی است. بخش جدی از شهروندان در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند که باید به آنها به عنوان یک رکن شهروندی توجه شود.

 

به گزارشفارس ، محمدناصر عامری درباره برنامه‌های خود برای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: بنده فارغ‌التحصیل مهندسی برق هستم و بیش از 15 سال است در صنعت فناوری اطلاعات فعالیت دارم و در پروژه‌های ایمیل جمهوری اسلامی ایران و همینطور کارت سوخت مشارکت داشتم.

 

وی بیان داشت: بنده با هدف ایجاد بسترهای مناسب به منظور شهری ایده‌آل برای انتخابات شورای اسلامی شهر تهران ثبت‌نام کردم.

 

این نامزد پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: تاکنون مجموعه شورای اسلامی شهر تهران حتی یک مصوبه نیز درباره فناوری اطلاعات نداشته است و حتی در این خصوص نیز کمیسیونی تشکیل نشده است و این باعث تاسف است که به مجموعه فناوری اطلاعات کم توجهی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مجموعه فناوری اطلاعات بازوی اجرایی در شهر است، گفت: این موضوع که اهمیت ویژه‌ای دارد در مجموعه شورای شهر مغفول مانده است.

 

عامری خاطرنشان کرد: بنده به دنبال ایجاد فناوری اطلاعات در شهر هستم تا به شهری الکترونیک دسترسی پیدا کنیم.

 

این نامزد پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران افزود: زیرساخت‌های لازم برای رسیدن به شهری هوشمند هنوز مهیا نیست و باید در مرحله نخست نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم اقدام شود.

 

وی افزود: دولت الکترونیک یک بخش کوچک از فناوری اطلاعات است و باید در راستای هوشمند‌سازی بخش اعظمی را به ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری اختصاص داد.

 

عامری درمورد نظارت در شورای شهر تهران اظهار داشت: نظارت در شورای شهر و رصد کردن پایتخت نیازمند بازوی اجرایی مستحکمی است و در حوزه نظارت باید از شعارها خارج و وارد اقداماتی عملیاتی شویم.

 

این نامزد پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، افزود: مجموعه شهری و شهروندان می‌تواند بازوی نظارتی محکمی برای مدیریت شهری باشد و می‌تواند در حوزه نظارت به شورا کمک کند. از سوی دیگر شورا نیز باید با استفاده از جوانان و دانشجویان نسبت به استحکام این بازوان نظارتی اقدام کند. چرا که مدیریت شهری مردمی مهمترین عامل موفقیت در پیشبرد و توسعه شهر است.

 

وی افزود: نباید بعد از انتخابات بین مردم و شورای شهر فاصله بیفتد و نمایندگان مردم در شورا باید در بین مردم حضور چشمگیرتری داشته باشند که این موضوع یکی از ابزارهای مهم نظارتی است.

 

عامری گفت: حدودا در 4 دوره گذشته ما فقط انتقاد شنیدیم و راه حلی برای بهبود شرایط پیشنهاد نمی‌شد البته هر مجموعه حاکمیتی نقاط ضعف و قوتی دارد که باید دیگر دستگاه‌ها برای تقویت نقاط قوت و حل نقاط ضعف اقدام کنند.

 

وی بیان داشت: یکی از اقدامات مهمی که باید در سطح شهر صورت بگیرد توجه به حاشیه‌نشین‌ها است که در شورای شهر برای این موضوع مهم اقدام عملی ندیده‌ایم.

 

این نامزد پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران افزود: بخش ویژه‌ای از شهروندان در حاشیه شهر زندگی می‌کنند و حاشیه‌نشین‌ها را به عنوان افرادی می‌دانیم که مطرود واقع شده‌اند و باید حاشیه‌نشینی را به عنوان یک رکن شهروندی به مجموعه مدیریت شهری معرفی کنیم و امکانات لازم را در حاشیه شهرها برای این افراد ایجاد کنیم.

 

وی افزود: متاسفانه به مبحث معلولین، جانبازان و افراد ناتوان در شورای شهر کم پرداخته شده است. براساس سازمان آمار 90 هزار معلول در حال تردد و زندگی هستند که نیاز به خدمات ویژه در سطح شهر دارند ولی هیچ نوع ساختاری را برای این نوع اقشار از جامعه درنظر نگرفتیم.

 

عامری افزود: براساس مصوبه حمایت از معلولین بایستی یک درصد از نیروی کار و اشتغال به معلولین اختصاص یابد ولی این اتفاق در حال حاضر اتفاق نمی‌افتد و در مجموع شورای شهر به این موضوع بیشتر توجه شود.

 

وی به برقراری ارتباطات دانشگاهی و شورای شهر اشاره کرد و گفت: استعدادهای بالفعل و قوی در دانشگاه‌ها هست که مدیریت شهری باید از آن استفاده کند.

 

عامری به حضور هنرمندان و ورزشکاران در شورا اشاره کرد و گفت: باید از همه استعدادهای شهر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استفاده شود تا شهری در ابعاد مختلف و توسعه یافته داشته باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.