| کد خبر: 130996 |

دولت باید پسخگوی نارضایتی مردم از وضعیت سیستم حمل و نقل عمومی باشد

تین نیوز

راستگو اظهارداشت: باتوجه به کوتاهی دولت فعلی در پرداخت مطالبات شهرداری که رقم آن در حدود 14 هزار میلیاردتومان عنوان شده مسبب اصلی و اولیه عدم رضایتمندی مردم از وضعیت سیستم حمل و نقل عمومی دولت است که باید پاسخگوی آن باشد.

 

به گزارش افکارنیوز ،الهه راستگو عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران توسعه حمل و نقل عمومی را مهمترین مطالبه مردم عنوان کرد و اظهارداشت: در شرایطی که ترافیک، آلودگی هوا و افزایش خودروهای تک سرنشین به مهمترین معضل شهر تبدیل شده هیچگونه راهکاری در جهت حل آن از سوی رییس جمهور محترم در برنامه هایی انتخاباتی تاکنون ارائه نشده است.

 

وی تصریح کرد: صرف نظر از افزایش قیمت سوخت و از سویی تورم موجود در جامعه مزیت سرعت جابه جایی مترو نسبت به دیگر ناوگان فعال حمل ونقلی مهمترین عامل گرایش شهروندان به خطوط ریلی مترو بوده که البته عدم تعهد دولتها به تکالیف خود و کوتاهی در پرداخت مطالبات شهرداری ها که همان مطالبه و حقوق قانونی و به حق مردم است مدیریت شهری را نیز در خدمات دهی به شهروندان با توجه به کمبودهای موجود و فاحش نسبت به تقاضا با چالش جدی مواجه ساخته است.

 

رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران با بیان اینکه ازدحام بیش از حد در خطوط مترو وضعیتی را موجب شده که به نوعی می توان آن را نقض فاحش و آشکار حقوق شهروندی دانست افزود: باتوجه به کوناهی دولت فعلی در پرداخت مطالبات شهرداری که رقم آن در حدود 14 هزار میلیاردتومان عنوان شده مسبب اصلی و اولیه عدم رضایتمندی مردم از وضعیت سیستم حمل و نقل عمومی دولت است که باید پاسخگوی آن باشد.

 

راستگو اظهارداشت: بازدیدها و حضور مستمر در تمامی خطوط حاکی از این امر بوده که از نگاه مردم وضعیت موجود ناشی از کم کاری و بی تفاوتی مدیریت شهری است و این درحالی است که تاکید اعضای شورا و شهرداری همواره اقدام و عمل جهادی درجهت کاهش مشکلات مردم در تمامی حوزه ها بالاخص حمل و نقل عمومی بوده است.

 

وی در ادامه به مصوبات شورا در جهت تسهیل سفر درون شهری برای مردم اشاره کرد وگفت: تخفیف 50 تا صد درصدی هزینه سفر برای دانش آموزان، دانشجویان، سالمندان و اقشار کم توان از جمله تسهیلات حمل و نقلی مصوب شورای شهر بوده ضمن اینکه باتصمیم اعضای شورا و تامین اعتبار لازم سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی شهر تهران نیز درجهت حمایت از این افراد رایگان شد.

 

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه وضعیت ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی را یاد آور شد و افزود: مشکل سیستم حمل و نقل عمومی تنها کمبود ناوگان نیست چراکه فرسودگی و عدم حمایت لازم برای نوسازی معضل و مشکلی انکارنشدنی است و متاسفانه آنچه در وعده‌های رییس جمهور به آن هرگز اشاره نشد رفع معضلات و مشکلات مردم در حوزه حمل و نقل عمومی است.

 

راستگو یکی از مهمترین دلایل افزایش روز افزون ترافیک و خودروهای تک سرنشین را عدم تناسب ظرفیت سیستم حمل و نقل عمومی با جمعیت متقاضی عنوان کرد وگفت: ترافیک و افزایش آلودگی امروز خسارتهایی را در شهر و کشور به ویژه در حوزه سلامت موجب شده و محاسبه این خسارتها موید آنست که بی توجهی به حمل ونقل عمومی جزتحمیل هزینه بیشتر نتیجه دیگری برای مردم به دنبال نداشته است.

 

وی افزود: درخوزستان گرد و غبار فراتر از تصور و در تهران وکلانشهر ها دود ناشی از احتراق خودروها تنفس مردم را مختل نموده و این یعنی دولت حتی نسبت به نفس کشیدن مردم هم بی تفاوت بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.