| کد خبر: 128927 |

تمام مدل های صنعت حمل و نقل درون شهری به کارگیری می شود

تین نیوز

  رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با رونمایی از از نرم‌افزار «آژانسی» علاوه بر کاهش ترددها و آلاینده ها  افزایش درآمد رانندگان را به دنبال داشته و با این بهره برداری رسمی تمام مدل های صنعت حمل و نقل درون شهری تهران به کارگیری می شود.

 

 محسن سرخو روز گذشته در مراسم رونمایی از نرم‌افزار تاکسی‌یاب آنلاین اتحادیه آژانس‌های شهر تهران، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز کارگر گقت:نرم‌افزار «آژانسی» که امروز به صورت رسمی کار خودش را آغاز می‌کند در خدمت صنعت حمل و نقل درون شهری تهران و برای افزودن درآمد آژانس های شهر تهران طراحی شده است.

 

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران افزود: روز گذشته که در خدمت مقام معظم رهبری بودیم و ایشان بر ارزش‌گذاری و توجه به کرامت کارگران تاکید داشتند و فرمودند اشتغال، کار و تولید بدون ارزش‌ گذاشتن به کارگران محقق نمی‌شود.

 

وی افزود:ما در حمل و نقل و ترافیک شهری تمام مدل‌های حمل و نقل را مدنظر قرار داده‌ایم و توجه به هر کدام از آنها به معنای کنار گذاشتن دیگری نیست. یعنی اگر مترو اهمیت دارد به منزله کم اهمیت بودن اتوبوسرانی نیست. تمام ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی را باید مدنظر قرار دهیم چرا که هر کدام کارکرد خاص خودشان را دارند. یکی از بخش‌های حمل و نقل عمومی هم موسسات کرایه اتومبیل هستند.

 

سرخو با تاکید بر اینکه خوشبختانه با صحبت‌هایی که با اتحادیه داشتیم در حال حاضر مشکل شناخت آژانس در تمام شهر تهران برطرف شده است گفتبا استفاده از این نرم‌افزار مردم می‌توانند از طریق تلفن همراه خود از نزدیک‌ترین موسسه اتومبیل کرایه، خودرویی را به مبداء فرا خوانند تا فرد را به مقصد مورد نظر برساند. ویژگی این نرم‌افزار این است که خودروهای آژانس‌ها از یک طرف با مسافر می‌روند و دیگر مانند گذشته مجبور نیستند بدون مسافر برگردند. در واقع مقصد آنها دوباره به مبداشان تبدیل می‌شود.

 

وی در همین رابطه بیان کرد: اهمیت دوم این نرم‌افزار به نقش آن در کاهش ترددها و به تبع آن آلایندگی‌ها بر می‌گردد زیرا بسیاری از ترددهایی که در گذشته صورت می‌گرفت برای برگشتن به مبدا اولیه بود. از طرفی به دلیل اینکه با این ویژگی درآمد رانندگان آژانس‌ها افزایش پیدا می‌کند این امکان فراهم می‌شود که اتحادیه نرخ را به نفع مردم کاهش دهد.

 

رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با تدبیر مناسبی که توسط اتحادیه صورت گرفت و انتقال مسافران از سیستم سنتی به سیستم مدرن تغییر کرد احتمالا در آینده نرخ‌های آنها هم می‌تواند تعدیل شود و همچنین کاهش آلاینده‌ها و رفاه مسافران را شاهد خواهیم بود.

 

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران گفت: چند روزی است که این نرم‌افزار به صورت آزمایشی کار خودش را آغاز کرده و مشکلات احتمالی که در نرم‌افزار وجود داشت برطرف شده و حالا به طور رسمی در سطح شهر تهران فعالیت خواهد کرد. امیدوارم مردم هم از آن استفاده کنند تا راحت‌تر از آژانس‌های محل خودشان که به آنها اطمینان دارند خودرویی را دریافت کنند. در حال حاضر شبکه‌ای ایجاد شده که فرد در نقطه‌ای غیر از محل سکونت خود هم می‌تواند ارتباط برقرار کند و راننده مطمئن را بگیرد.

 

وی در مورد اینکه چرا این ساماندهی و اجرا شدن چنین طرحی پس از ورود شرکت‌های دیگر صورت گرفته است، عنوان کرد: این دو شرکت برای نرم‌افزار خود مجوز گرفته بودند و حتی ما در شورای شهر جلسه‌ای با مسئولان این دو شرکت و تاکسیرانی برگزار کردیم.

 

در کنار رضایت نسبی شهروندان از مسائلی که مرتبط با این شرکت‌ها وجود دارد این است که گاهی شکایت‌هایی از بعضی رانندگان صورت می‌گیرد و به دلیل خلاء آیین‌نامه‌ای نظارت مشخصی از طریق ارگان‌های رسمی روی کار آنها وجود ندارد تا اگر احیانا کسی تخلفی انجام داد به آن رسیدگی شود؛ البته خود این دوستان اعلام کردند که ضوابطی دارند ولی مشکل اینجاست که اگر راننده‌ای بیش از حد مشخصی تخلف انجام دهد به آن رسیدگی می‌شود؛ اما امکان چندانی برای رسیدگی به تخلفات گزینشی وجود ندارد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.