| کد خبر: 126607 |

◄ ​مسیر طلایی برای جامعه و صنعت

تین‌نیوز|

تیم استارت آپ مسیر طلایی توانسته با تولید نقشه‌های کامل حمل‌ونقلی و ترافیکی بومی ایران پاسخگوی بسیاری از نیازهای مشتریانی که به نقشه‌های دقیق حمل‌ونقلی نیاز دارند، باشد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، استارت آپ واژه‌ای است که در سال‌های اخیر در اخبار دنیای فناوری به کرات شاهد استفاده از آن در توصیف کمپانی‌های نوپایی هستیم که راهکارهای جدیدی را برای حل مشکلات و مسائل موجود در دنیای فناوری مطرح می‌کنند. به مرور نقش این مفهوم در حوزه حمل‌ونقل نیز با ورود تاکسی‌های آنلاین نقش پررنگی شد تا جایی که مقابله و واکنش برخی سازمان‌های رسمی را به دنبال داشت. در این گزارش نگاهی به استارت اپ مسیر طلایی که در حوزه حمل‌ونقل و مسیریابی هوشمند شکل گرفته می‌اندازیم.

از جمله ویژگی منحصر به فرد نقشه‌های مسیر طلایی می‌توان به دقیق‌ترین نقشه‌های حمل‌ونقلی، دقیق‌ترین سیستم تصویر در بین نقشه‌های موجود، قابلیت استفاده به صورت آفلاین، کاربردی برای مدیریت ناوگان و پخش مویرگی، مسیریابی بهینه تاکسی‌ها و خودروهای امدادی، ایجاد API و UI دلخواه، استفاده شده در GPS مارشال به مدت بیش از 8 سال، نقشه‌های تولید شده در 170 شهر ایران و 3000 نقطه دسترسی و ژئوکد 40 نوع عارضه مختلف روی نقشه اشاره کرد.

از برخی مشتریان مسیرطلایی می‌توان به مواردی همچون پخش مویرگی و AVL، فروشندگان اینترنتی، پست، DHL، تاکسی‌های دیجیتال، حمل‌ونقل بار درون شهری و برون شهری، پیک‌های موتوری، مسیریاب‌های خودروها، خدمات اعزام (اورژانس، آتش‌نشانی، امداد خودرو، پلیس)، نقشه سازمانی (پلیس، نیروهای نظامی)، شهرداری‌ها (نقشه GIS)، عموم مردم و استارت آپ ها و داده‌کاوی و ترافیک آنلاین اشاره کرد.

به‌طور مثال در بخش مشتریان پخش مویرگی، ازآنجایی‌که روزانه هزاران خودرو برای رساندن کالا خود به مقاصدشان نظیر سوپرمارکت‌ها، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مشتریان خرید اینترنتی و... در سطح شهر در حال تردد هستند اما به دلیل عدم مدیریت صحیح و آنلاین آن‌ها در مسیریابی بهینه و مدیریت ناوگان، اتلاف زمان و هزینه زیادی در صنعت پخش ایران وجود دارد. حال‌آنکه روش‌هایی وجود دارد که با تهیه نقشه‌های مناسب و به‌کارگیری نرم‌افزارهای حمل‌ونقلی و لجستیک کالا، می‌توان پخش کالا را به‌طور دقیق بهینه نمود و بدین‌وسیله ناوگان پخش را کنترل، نظارت و هدایت کرد تا در هنگام مأموریت از بهترین مسیر ممکن از لحاظ زمان، مسافت و ترافیک عبور کند. این کار در کشورهای پیشرفته به‌واسطه وجود نقشه‌ها و نرم‌افزارهای مناسب به‌خوبی انجام می‌شود اما در ایران به علت نبود نقشه‌های مناسب، چنین کاری عملی نیست. چرا که هیچ‌یک از نقشه‌های موجود برای ایران (همانند Google map و Open Street Map) به علت نداشتن مشخصات دقیق هندسه مسیر و اطلاعات به روز ترافیکی مناسب نیستند.

                                        

هم‌اکنون مسیریابی پخش مویرگی در ایران به صورت تجربی توسط رانندگان و یا به صورت دستی توسط بخش لجستیک انجام می‌شود که بهینه نیست. از طرفی با وجود شرکت‌های متعدد نرم‌افزاری و خدمات دهنده در زمینه پخش مویرگی در ایران، اما همه این شرکت‌ها محصولاتشان معطوف به بازاریابی، فروش، انبار داری، امور مالی و صدور اسناد و فاکتورها است و خدمات حمل‌ونقلی آن‌ها حداکثر بر روی ردیابی و ارائه سیستم موقعیت‌یاب خودکار خودرو (AVL) و یا شخص متمرکز است. شرکت‌هایی هم که در کشورهای پیشرفته خدمات مسیریابی و مدیریت ناوگان پخش مویرگی را به‌طور دقیق انجام می‌دهند، در حال حاضر نمی‌توانند در ایران فعالیت نمایند، چرا که در ایران نقشه‌های مورد نیاز برای این کار آماده نشده است و همان‌طور که پیش‌تر گفته شد نقشه‌های گوگل مپ و غیره نیز برای این کار مناسب نیستند و مشخصات دقیق هندسی و اطلاعات به روز ترافیکی را ندارند.

از آنجایی که همان‌طور که پیش‌تر بیان شد، یکی از مهم‌ترین موانع این طرح، عدم وجود نقشه‌های مناسب حمل‌ونقل است، اما در حال حاضر خوشبختانه با استفاده از دانش حمل‌ونقلی و همچنین به‌کارگیری آخرین فن‌آوری‌های ITS، GIS و ICT، اکثر نقشه‌های مورد نیاز توسط متخصصین ما تهیه شده است.

نیروهای متخصص بومی ما توانستند این نقشه‌های ارزشمند را با دانش روز حمل‌ونقل و تجربیات شرکت‌های مشابه خارجی تلفیق نموده تا بدین‌وسیله برای اولین بار در ایران، خدمات مسیریابی بهینه پخش مویرگی و مدیریت ناوگان ارائه شود. هم‌اکنون با به‌کارگیری این محصول، امکان کنترل، نظارت و هدایت ناوگان پخش مویرگی مطابق با آخرین پیشرفت‌های بین‌المللی حاصل شده است تا شاهد کاهش چشمگیر هزینه و زمان در صنعت پخش ایران و حفظ ثروت‌های ملی باشیم. به‌کارگیری این خدمات موجب کاهش زمان پخش، کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان و جلب رضایت مشتری می‌شود و باعث خواهد شد تا حداقل 10% از هزینه‌های پخش کاهش یابد.

مسیر طلایی اولین پایلوت مکانیزه کردن مسیریابی و مدیریت ناوگان پخش مویرگی در ایران را پیاده‌سازی کرده است.

خدمات این گروه در این بخش مشتریان و مخاطبان بسیاری همانند تمامی کارخانجات محصولات غذایی، دارویی، شرکت‌های پستی، سایت‌های فروش اینترنتی، شرکت‌های توزیع کننده محصولات و ... همچنین تمام شرکت‌های لجستیکی (3PL) که در زمینه پخش مویرگی و مدیریت پخش محصولات فعالیت داشته می‌تواند داشته باشد.



برای استفاده از خدمات مسیر طلایی لزومی به خرید نرم‌افزار نیست و فقط به ازای استفاده از خدمات (SaaS) هزینه دریافت می‌شود. استفاده از همه این خدمات فقط با پرداخت آبونمان ماهانه به ازای هر ناوگان (خودرو) میسر است. لازم به ذکر است تیم مسیر طلایی برای به روز رسانی نقشه‌ها، آماده همکاری با سرمایه‌گذارانی است که تمایل به سرمایه‌گذاری در این پروژه را دارند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.