| کد خبر: 124109 |

فرمول کاهش هزینه ساخت‌وساز

تین‌نیوز| با تصویب شورای شهر پرداخت نقدی عوارض شهرداری در سال 96، مشمول 23 درصد تخفیف می‌شود.

به گزارش «دنیای اقتصاد» روز گذشته اعضای شورای شهر تهران طرح دو فوریتی «اصلاحیه مصوبه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران» برای سال 96 را به تصویب رساند. این طرح که با رای اکثریت اعضای حاضر در صحن علنی پارلمان محلی پایتخت به تصویب رسید شهرداری تهران را ملزم می‌کند به آن دسته از سازندگان ساختمانی که تا پایان نیمه اول سال آینده تمامی وجوه عوارض ساختمانی خود را به‌صورت نقدی به این سازمان پرداخت می‌کنند مشمول 23 درصد جایزه خوش‌حسابی کند.

 
بررسی‌ها نشان می‌دهد عوارض ساختمانی به‌طور متوسط 10 تا 15 درصد هزینه ساخت وساز را شامل می‌شود. شورای شهر تهران اعمال نرخ تخفیف 23 درصدی برای پرداخت نقدی عوارض ساختمانی را در سال آینده با دو هدف انجام داده است. طبق اظهارات علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، اعمال تخفیف 23 درصدی برای پرداخت نقدی عوارض ساختمانی از یکسو اهرمی برای کمک به رونق بخشیدن ساخت‌وسازهای شهری خواهد بود و از سوی دیگر از آنجا که نرخ سود سپرده‌های بانکی معادل 18 درصد برای سال جاری بوده است، بنابراین تعیین این نرخ جایزه خوش‌حسابی می‌تواند انگیزه‌ای برای فعالان حوزه ساخت وساز برای پرداخت نقدی عوارض ساختمانی محسوب شود.

در متن طرح مصوب شورای شهر تهران آمده است: «برای اعمال سیاست‌های حمایتی و تشویقی برای رونق ساخت‌وسازهای شهر تهران و ارائه تسهیلات لازم در این خصوص از ابتدای سال 96 لغایت 31 شهریورماه سال 96، نرخ پاداش و جایزه خوش‌حسابی به میزان 23 درصد تعیین می‌شود.» در تبصره این طرح نیز آمده است که به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود تمامی عوارض و وجوه مربوط به مدارس و اماکن ورزشی شهر تهران را در صورت پرداخت نقدی به‌صورت یکجا با نرخ 35 درصد محاسبه و دریافت کند.

در پایان این طرح که به تصویب شورای شهر تهران رسید به شهرداری تهران اجازه داده شد در صورت ضرورت تا پایان سال آتی جایزه خوش‌حسابی با نرخ 23 درصد پرداخت شود.شهرداری تهران در ابتدا بنا داشت تخفیف پرداخت نقدی عوارض ساختمانی برای سال 96 را معادل 20 درصد تعیین کند، اما با توجه به شرایط رکود اقتصادی خصوصا در بخش ساخت‌و‌ساز و برای تشویق سازندگان و توسعه‌دهندگان شهری مجموعا مقرر شد نرخ جایزه خوش‌حسابی همچنان معادل نرخ مصوب سال 95 باقی بماند و کاهش پیدا نکند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.