| کد خبر: 119957 |

صدای بازی‌های کودکانه در ایستگاه‌های مترو می‌پیچد؟

تین‌نیوز| مسئولان متروی تهران و سازمان بهزیستی هردو مـشــتـاق راه‌انـدازی مهد‌کودک در ایستگاه‌های مترو هستند.
پیگیری‌های شركت مترو و اشتیاق مدیران بهزیستی برای برگزاری جلسات به‌منظور بررسی‌های بیشتر، این موضوع را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شركت بهره‌برداری مترو چند‌ماه پیش، از تصمیم این شركت برای راه‌اندازی مهدهای مترو خبر داد. پیرو آن نیز حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی كشور موافقت ضمنی و حمایت خود را با اجرای این طرح اعلام و البته تأكید كرد كه شرایط فیزیكی ایستگاه‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد احداث مهدكودك در ایستگاه‌های مترو یكی از بخش‌هایی است كه در راستای دوستدار كودك كردن شهر تلاش می‌كند؛ مصوبه‌ای كه چند سال پیش در شورای شهر تصویب و قرار شد فضا، امكانات و ویژگی‌های محیط‌های عمومی شهر تهران برای كودكان و مادران دارای كودك به خوبی فراهم شود. محمد احمدی‌بافنده، مدیرعامل بهره‌‌‌برداری مترو هم معتقد است بخشی از شاغلانی كه روزانه با مترو وارد تهران می‌شوند زنان دارای فرزند خردسال هستند و اگر در برخی ایستگاه‌ها به‌ویژه ایستگاه‌های مرزی مانند صادقیه، آزادگان، ترمینال جنوب مهد‌كودك راه‌اندازی شود، یكی از دغدغه‌های اصلی این مادران كه نگهداری از كودكشان به‌خصوص در مكانی نزدیك‌تر به محل كار است، رفع خواهد شد. می‌توان استثنا قائل شد زیرزمین قرارداشتن بیشتر ایستگاه‌های مترو موضوعی است كه ایده راه‌اندازی مهد‌كودك را نیازمند دقت و بررسی بیشتری در این فضای عمومی كرده است. با این حال اما معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با همشهری اعلام كرد: تلاش می‌كنیم راهكاری برای این موضوع بیندیشیم تا ان‌شاءالله بتوان ایده مهد‌كودك مترو را اجرایی كرد. احمد خاكی گفت: حیات و فضای باز برای مهدكودك ضروری است اما گاهی اوقات می‌توان استثنا قائل شد. وظیفه ما آموزش است و اگر ببینیم امكانات ساختمانی تنها محدودیت موجود است اما مربی و دیگر محتوا تأمین باشد به سمت تحقق طرح حركت خواهیم كرد.

برای بررسی بیشتر و برقراری تعامل میان این 2بخش، قرار است تفاهمنامه‌ای منعقد شود تا تمامی شرایط توسط كارشناسان بررسی و سنجیده شود. البته خاكی بر این موضوع نیز تأكید كرد كه درصورت موافقت و در نهایت راه‌اندازی مهدكودك در مترو، تمامی ضوابط و مقررات، آموزش كادر مهد و مربیان مطابق استانداردها پیش خواهد رفت و به هیچ عنوان آموزش و پرورش كودكان فدا نخواهد شد. احمدی بافنده نیز اعلام كرد: تلاش می‌كنیم شرایط مدنظر بهزیستی را فراهم آوریم تا بتوان هرچه بیشتر به مادران و كودكان كمك كرد. كارشناسان بهزیستی هم‌اكنون در حال مطالعه تجربیات دیگر كشورها درخصوص مهدكودك‌های مترو هستند و قراراست به‌زودی نشست مشتركی با مسئولان متروی تهران برگزار كنند.

مسئولان متروی تهران و سازمان بهزیستی هردو مـشــتـاق راه‌انـدازی مهد‌كودك در ایستگاه‌های مترو هستند. پیگیری‌های شركت مترو و اشتیاق مدیران بهزیستی برای برگزاری جلسات به‌منظور بررسی‌های بیشتر، این موضوع را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شركت بهره‌برداری مترو چند‌ماه پیش، از تصمیم این شركت برای راه‌اندازی مهدهای مترو خبر داد. پیرو آن نیز حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی كشور موافقت ضمنی و حمایت خود را با اجرای این طرح اعلام و البته تأكید كرد كه شرایط فیزیكی ایستگاه‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد احداث مهدكودك در ایستگاه‌های مترو یكی از بخش‌هایی است كه در راستای دوستدار كودك كردن شهر تلاش می‌كند؛ مصوبه‌ای كه چند سال پیش در شورای شهر تصویب و قرار شد فضا، امكانات و ویژگی‌های محیط‌های عمومی شهر تهران برای كودكان و مادران دارای كودك به خوبی فراهم شود. محمد احمدی‌بافنده، مدیرعامل بهره‌‌‌برداری مترو هم معتقد است بخشی از شاغلانی كه روزانه با مترو وارد تهران می‌شوند زنان دارای فرزند خردسال هستند و اگر در برخی ایستگاه‌ها به‌ویژه ایستگاه‌های مرزی مانند صادقیه، آزادگان، ترمینال جنوب مهد‌كودك راه‌اندازی شود، یكی از دغدغه‌های اصلی این مادران كه نگهداری از كودكشان به‌خصوص در مكانی نزدیك‌تر به محل كار است، رفع خواهد شد.

 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.