| کد خبر: 185830 |

◄ اقدامات فرودگاه شیراز قبل و بعد از جاری‌شدن سیل

کارکنان اداره فنی و مهندسی فرودگاه شیراز قبل و حین سیلاب با حضور به موقع و هماهنگ خود اقدامات پیشگیرانه موثری را در ممانعت از آسیب رسیدن به فرودگاه انجام دادند.

تین نیوز

کارکنان اداره فنی و مهندسی فرودگاه شیراز قبل و حین سیلاب با حضور به موقع و هماهنگ خود اقدامات پیشگیرانه موثری را در ممانعت از آسیب رسیدن به فرودگاه انجام دادند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی، رضا بدیعی فرد، مدیر کل فرودگاه های فارس با اعلام این خبر عنوان کرد: پیش از وقوع سیل برای جلوگیری از نفوذ سیلاب به داخل پست سنتر باند فرودگاه شیراز بعضی از منهول ها به طور موقت اصلاح شدند و با ایجاد کانالی در اطراف پست از نفوذ سیلاب جلوگیری شد و مسیر راه آبهای محوطه ها و پشت بام ترمینال ها پاکسازی شدند. آپارات کردن کانکشن های چراغ ها، تعویض کابل های فرسوده باندها و تاکسی وی ها و نیز اورهال چراغ ها از دیگر اقدامات انجام شده بود.

بدیعی فرد افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که سال گذشته در راستای پیشگیری از آب گرفتگی منهول های باندها، تاکسی وی ها، پست مرکزی سیستم روشنایی باند و اپرون انجام شد اجرای عملیات لایروبی مسیر کانال زهکش روباز اصلی فرودگاه به طول پنج کیلومتر بود.

وی در تبیین اقدامات فرودگاه شیراز در زمان وقوع سیل عنوان کرد: با شروع سیل، کارکنان اداره فنی و مهندسی شامل نیروهای واحد برق و روشنایی باند و تاسیسات سریع و به موقع با تمام تجهیزات در مکان های گرفتار سیل حاضر شدند و از پمپ های لجن کش و کف کش مستقر در واحدهای روشنایی باند و موتورخانه های ترمینال ها برای تخلیه آب های سطح فرودگاه استفاده شد. همچنین نقاط بحران زا و آسیب پذیر و نقاطی که خطر آبگرفتگی در آنها زیاد بود، شناسایی شدند، ضمن اینکه با توجه به اعلام شرایط اضطراری مبنی بر احتمال  آبگرفتگی به علت شیب زمین های اطراف فرودگاه جهرم، دو نیروی فنی از فرودگاه شیراز به جهرم اعزام شدند.

مدیرکل فرودگاه های استان فارس افزود: پس از سیل جلسه ای در دفتر معاون عملیات فرودگاهی تشکیل و انجام مکاتبه با اداره کل عمران و توسعه فرودگاه ها برای تسریع در برطرف کردن مشکلات اساسی آبگرفتگی سطوح پروازی، اپرون و محاوط جلوی ترمینال ها و معابر عمومی فرودگاه پیگیری شد. همچنین برای خرید ماشین آلات مقابله با سیل از جمله تراکتور چند منظوره و کامیون حمل ماسه و تجهیز پست های برق و نیروگاه های مولد برق اضطراری و نیز موتورخانه ها و تابلوهای برق اصلی به سیستم صاعقه گیر و حفاظت ثانویه برنامه ریزی شد.

وی همچنین عنوان کرد: مطالعات بررسی وضعیت آب های زیرزمینی فرودگاه توسط مشاور یکم در دست انجام است که با اعلام نهایی گزارش مطالعاتی مشاور در سال جاری و با تامین اعتبار به احداث زهکشی های جدید در سطوح پروازی اقدام می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.