| کد خبر: 173937 |

◄ جهش 4میلیاردی هزینه خرید واگن

با افزایش تعرفه‌های خرید و تعمیر واگن‌ها، هزینه تامین آن‌ها از سه‌میلیارد تومان به هفت‌میلیارد تومان خواهد رسید.

تین نیوز

با افزایش تعرفه‌های خرید و تعمیر واگن‌ها، هزینه تامین آن‌ها از سه‌میلیارد تومان به هفت‌میلیارد تومان خواهد رسید.

رجبی

به گزارش تین‌نیوز، مدیرعامل شرکت رجا  به خبرنگار تین‌نیوز گفت: افزایش هزینه‌های ارزی منجربه بالا رفتن هزینه تعمیرونگهداری واگن‌های با عمر بالای سی سال شده است و هزینه تعمیر و یا خرید اقلامی هم‌چون سیستم ترمز، سیستم چرخ و باتری‌های خشک که وارداتی هستند،  بسیار افزایش یافته است.

محمد رجبی اضافه کرد: سهم ارزبری هزینه تعمیر واگن‌های با عمر بالای سی سال که به دستور راه‌آهن هر دوهفته یکبار انجام می‌شود، بیش از 20‌درصد با رقم 750‌میلیون تومانی خواهد بود که بیش از 180‌میلیون تومان از این رقم، با تامین ارز 4200 تومانی میسر خواهد بود.

رجبی تاکید کرد: شرکت‌ها همین حالا هم به‌منظور تامین همین ارقام برای تعمیر و نگهداری واگن‌ها مشکلات فراوانی دارند اما اگر بخواهند با استفاده از بازار ثانویه نیاز خود را تامین کنند، هزینه بازسازی واگن‌ها به حدود یک میلیارد تومان می‌رسد.

او اضافه کرد: تامین این میزان از هزینه‌ از توان شرکت‌ها خارج است و در این صورت شرکت‌ها نمی‌توانند با انجام تعمیرات اساسی واگن‌ها، آنها را برای سیر آماده کنند.

رجبی ادامه داد: بنابراین ما از دولت می‌خواهیم که با تخصیص ارز و منابع ویژه با سود کم‌بهره به شرکت‌ها کمک کنند تا با نرخ  ارز 4200 تومانی، چرخ و باتری و... را وارد کنند.

رییس انجمن صنفی ریلی خاطرنشان کرد: اگر این امر ممکن نشود، به دلیل عدم وجود صرفه اقتصادی، ظرفیت صندلی‌ها را از دست می‌دهیم.

رجبی هم‌چنین از محاسبه مالیات بر ارزش‌افزوده با نرخ صفر ابراز امیدواری کرد و افزود: معنی‌ این اتفاق این است که حدود 9‌درصد در هزینه‌های شرکت‌های ریلی باری و مسافری صرفه‌جویی خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام.محتوای خبر در باره ی هزینه های تعمیر واگن هست ولی عنوان خبر به هزینه خرید واگن اشاره دارد که اسباب سردرگمی مخاطب است. لطفا اصلاح فرمایید.