| کد خبر: 268732 |

چرا پرداخت پول اوراق مشارکت متروی تهران معطل مانده است؟

معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد معطل ماندن پرداخت بخشی از اوراق مشارکت متروی تهران برای سال ۱۴۰۱ توضیحاتی ارائه کرد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد معطل ماندن پرداخت بخشی از اوراق مشارکت متروی تهران برای سال ۱۴۰۱ توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن هرمزی در مورد چرایی معطل ماندن پرداخت بخش عمده اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱ متروی تهران از سوی بانک شهر، گفت: موضوع توقیف یا بلوکه کردن پول اوراق مشارکت نیست؛ بلکه شهرداری تهران برای پرداخت ۱۵ درصد پیش پرداخت قرارداد ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن از محل فاینانس خارجی باید حواله نفت می‌گرفت که بخشی از این حواله نفتی محقق نشد؛ لذا شهرداری تهران تسهیلاتی را از بانک شهر اخذ کرد.

وی با بیان اینکه این تسهیلات از سوی شهرداری و بانک مرکزی تضمین شده است، اظهارکرد: اوراق مشارکت شرکت مترو جزو تضامین این تسهیلات است ولی در تعامل با بانک شهر این مبلغ اوراق کم کم آزاد شد، به گونه‌ای که از ۲۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱ مترو، این مبلغ با پرداخت‌های نوبه‌ای به ۱۵۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته و به تازگی نیز ۲۰۰ میلیارد تومان از این محل از بانک شهر اخذ شده است.

پول ارواق مشارکت مترو بلوکه نیست

هرمزی با رد هرگونه بلوکه یا توقیف مبالغ حاصل از فروش اوراق مشارکت مترو در بانک شهر، گفت: این لفظ درست نیست چراکه اوراق ضمانتی برای دریافت تسهیلات از بانک شهر برای ساخت ۶۳۰ واگن از محل فاینانس بوده و در تعامل با بانک عامل نیز این مشکل در حال رفع است.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: در هفته جاری نیز شهرداری تهران جلسه‌ای  با مسئولان وزرات نفت خواهد داشت تا حواله نفت جدید اخذ شود و بتوانیم با تخصیص آن، بخش دیگری از پول اوراق مشارکت را آزاد کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.