| کد خبر: 267239 |

مشکل کارتخوان‌ های خروجی ایستگاه‌ های مترو چه بود؟

معاون طرح و برنامه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ضمن توضیح درباره علت مشکل کارتخوان های خروجی ایستگاه های مترو گفت: در حال حاضر در تمام ایستگاه های مترو کارت بلیت خام برای عرضه به مسافران وجود دارد.

تین نیوز

معاون طرح و برنامه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ضمن توضیح درباره علت مشکل کارتخوان های خروجی ایستگاه های مترو گفت: در حال حاضر در تمام ایستگاه های مترو کارت بلیت خام برای عرضه به مسافران وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، فرود لطفی درباره گلایه شهروندان و مسافران از عملکرد کارتخوان ها و دریافت حداکثر کرایه اظهار کرد: با توجه به برنامه های شهرداری تهران برای استفاده شهروندان از سامانه کیف پول الکترونیک (شهرزاد) و لزوم ارتقاء برخی از تجهیزات سخت افزاری جهت اجرای پروژه، با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تعداد 207 دستگاه کارتخوان دیواری با سیستم عامل اندروید در ایستگاه های متروی تهران و حومه نصب شده است.

وی ادامه داد: برخی از کارتخوان های جدید که در خروجی ایستگاه ها نصب شده اند در ابتدای پروژه دچار مشکل نرم افزاری بود که با توجه به پیگیری های انجام شده از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات مشکلات این نوع از کارت خوان ها نیز مرتفع شده است.

معاون طرح و برنامه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه با اشاره به کمبود کارت های خام در گیشه های فروش بلیت نیز اظهار کرد: با توجه به استعلام صورت گرفته، در حال حاضر در تمام ایستگاه های مترو کارت بلیت خام جهت عرضه به مسافران وجود دارد؛ اگرچه کمبود مقطعی کارت بلیت در برخی از ایستگاه ها به دلیل خاتمه قرارداد پیمانکار قبلی و فرایند جابجایی و تغییر و تحویل پیمانکار جدید بوده است.

لطفی افزود: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده، شهروندان و مسافران می توانند با نصب اپلیکیشن شهرزاد و شارژ کیف پول الکترونیک خود بدون نیاز به استفاده از کارت بلیت و پرداخت هزینه برای تأمین کارت از خدمات مترو با 10 درصد تخفیف مازاد نسبت به کارت اعتباری استفاده کنند.

معاون طرح و برنامه درباره عدم امکان انتقال موجودی کارتهای مفقودی، سوخته و معیوب و صدور کارت المثنی گفت: متولی بخش نرم افزار سیستم فروش و پذیرش بلیت الکترونیک شهر تهران سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری است بنابراین با عنایت به لزوم ایجاد بستر نرم افزاری جهت صدور کارت های جایگزین این موضوع از آن سازمان در حال پیگیری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.