| کد خبر: 260273 |

◄ بهره برداری از یک ورودی ویژه در خط 7 مترو تهران

ورودی سوم ایستگاه بریانک (مخصوص معلولان) در خط 7 مترو تهران که به 4 دستگاه آسانسور مجهز شده و در مراحل احداث آن ، مسأله استفاده آسانتر افراد کم توان جسمی و حرکتی از شبکه مترو پایتخت به صورت ویژه مدنظر قرار گرفته است، آماده بهره برداری شد.

تین نیوز

ورودی سوم ایستگاه بریانک ( مخصوص معلولان ) در خط 7 مترو تهران که به 4 دستگاه آسانسور مجهز شده و در مراحل احداث آن ، مسأله استفاده آسانتر افراد کم توان جسمی و حرکتی از شبکه مترو پایتخت به صورت ویژه مد نظر قرار گرفته است، آماده بهره برداری شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) محمود یوسفی مجری خط 7 مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: ایستگاه بریانک در محدوده محله ای به همین نام و در مرز مناطق 10 و 11 قرار دارد که امکان دسترسی مسافران به بزرگراه شهید نواب صفوی ، خیابان بریانک و محلات پیرامونی پل قزوین را فراهم می سازد. پیش از این ، ورودی های شمالی و غربی ایستگاه مذکور به ترتیب در سالهای 1396 و 1400 افتتاح شده بود و حالا نوبت به بهره برداری از ورودی جنوبی در ابتدای خیابان گلبن رسیده است تا در خدمت مسافران شبکه مترو قرار گیرد.

یوسفی در ادامه گفت: در فرآیند ساخت و تجهیز ورودی جنوبی ایستگاه مذکور، بهره مندی حداکثری از تولیدات داخلی لحاظ شده که این امر ضمن کاهش هزینه های پروژه، تسریع در تأمین قطعات را در پی داشته است. ضمن اینکه ورودی جنوبی ایستگاه بریانک را باید یک ورودی ویژه قلمداد کرد.

از امکانات خاص و منحصر به فرد این ورودی می توان به سکو و سالن تهیه بلیت مناسب سازی شده برای افراد کم توان جسمی و حرکتی، 4 دستگاه گیت ورودی مخصوص معلولان (مناسب برای عبور ویلچر)، 250 متر مسیر ویژه برای نابینایان ، ساخت رمپ با شیب استاندارد برای تردد ویلچر و همچنین مسیر حرکت توان خواهان اشاره کرد که ساخت چنین ورودی در نوع خود بی سابقه بوده است.

ورودی ویژه افراد کم توان جسمی و حرکتی در ایستگاه بریانک، با صرف هزینه ای بالغ بر 60 میلیارد تومان به مرحله افتتاح رسیده است.

گفتنی است در راستای تکمیل اقدامات دست اندرکاران اجرایی این پروژه ، شهرداری منطقه 10 با ساخت پایانه تاکسی در محوطه مجاور ورودی جنوبی ایستگاه بریانک، امکان تبادل مسافر بین مدهای متنوع حمل و نقل عمومی را به درستی عینیت بخشیده است.

ورودی بریانک 1

ورودی بریانک

ورودی بریانک 2

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امید 0 0

    امکانات آسانسور در تمام ایستگاه ها واجب است مگر میشود فقط چند منطقه آسانسور داشته باشد و تازه آنها که دارند خیلی تا خود خط ندارند یا اگه دارند اکثر اوقات خراب است مگر میشود در محل سوار شدن آسانسور برای معلولین پیرمردها دلیل پر باشد ولی برای خارج شدن نباشد مگه هر جا شما خواستید و توانستید باید امکانات باشد پس چطور پیاده شود همه کار های شما همین طور میباشد .برای تمام ایستگاه ها باید آسانسور تا خود محل سوار شدن باشد بعضی جا ها دارد فقط تا ورودی کارت خوان بعد بقیه را باید با پله برقی بروی که البته آنها هم بیشتر اوقات خراب یا یکی درمیان خراب است وبه جای اینکه سرویس ها در شب انجام‌بشود تا روز کار کند در ساعت کاری سرویس میشود .سازنده های ایستگاه ومعمار ها یعنی مسئله به این مهمی را که باید چندین متر زیر زمین مردم بروند را نمیداند مگر برای شهرداری خریدن زمین مناسب برای ایستگاه مترو کاری دارد ولی فقط سنبل کردن را بلد هستند که بگویند کاری کردند تمام این مردم روزی پیر میشوند وبا ناتوان و باید بتوانند به راحتی سوار مترو بشوند تا برای دکتر رفتن یا سرکار یا دیدن فامیل مجبور نباشند با ماشین شخصی خود بروند یا آژانس بگیرند یا فرزندانشان آنها را برسانندحیف که مسئولین ما همیشه درست کار کردن را بلد نیستن. یک خیابان امروز اسقاط میشود فردا شرکت‌گاز خیابان را میکند کارش تمام میشود دوباره اسقاط میشود فردا دوباره آب میکند دوباره تلفن میکند دوباره برق میکند بابا یک مسیر مثل فاضلاب که تمام دنیا دارند درست کنید و تمام این خطوط را از آن عبور دهید .در همین شهرک پردیس یا پرندیا اسلامشهر یا جاهای دیگر که تازه درست شده مگر این کار انجام شده اول ساختمان را میسازند بعد تازه یکی یکی آب وبرق وگاز داده میشود بعد ها یادشان میافتد که فاضلاب هم باید بسازند بی خود نیست به ما میگویند جهان سوم لیاقت ما چنین افراد کوته بین میباشد خلایق هر چه لایق

  • فرهاد اسحاقی 1 4

    آخه کسی که معلوله که نباید سوار مترو بشه