| کد خبر: 256688 |

◄ افزایش بیش از 2 میلیونی مسافران مترو با احداث 4 خط جدید

احداث 4 خط جدید شبکه مترو تهران که از اواسط سال 1399 آغاز شد، تحولی شگرف در میزان و نحوه جابجایی مسافران این مود حمل و نقلی در سطح شهر تهران ایجاد خواهد کرد.

تین نیوز

احداث 4 خط جدید شبکه مترو تهران (خطوط 8 تا 11) که مطالعات آن براساس مصوبه 30 بهمن ماه 1398 شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و طبق آخرین نسخه طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت شکل گرفت و از اواسط سال 1399 آغاز شد، تحولی شگرف در میزان و نحوه جابجایی مسافران این مود حمل و نقلی در سطح شهر تهران ایجاد خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، برآوردهای حاصل از شبیه سازی های ترافیکی حکایت از آن دارد که با ساخت خطوط جدید شبکه مترو تهران، تعداد مسافران این مود حمل و نقل عمومی، روزانه حداقل 2 میلیون و دویست هزار نفر افزایش یافته و در کمترین میزان مورد تصور، مجموع مسافران خطوط هفتگانه فعلی و خطوط چهارگانه جدید به 5 میلیون نفر در روز می رسد.

از سوی دیگر احداث خطوط 8 تا 11 که اقصی نقاط پایتخت را پوشش داده و شکل متعادلتری به پراکندگی ایستگاههای مترو در مناطق مختلف شهر می بخشد، هر سال بیش از 800 میلیون لیتر (حداقل برآوردها) صرفه جویی در مصرف بنزین و گازوئیل فقط برای تهران در بر خواهدداشت؛ این امر معادل صرفه جویی 2400 میلیارد تومانی از محل کاهش مصرف حامل های انرژی صرفاً در پایتخت و به قیمت امروز گازوئیل و بنزین است.

گفتنی است 4 خط جدید شبکه مترو تهران، حدود 160 کیلومتر طول و 130 ایستگاه را شامل شده و هزینه های آن از محل مشارکت با بخش خصوصی، تهاتر ملک و اراضی و همچنین سایر روشهای جدید تامین منابع مالی از قبیل بحث TOD پوشش داده می شود.

در طرح اولیه 3 برنامه 7 ساله برای تکمیل خطوط جدید مترو تدوین شده بود اما مدیریت شهری فعلی، برنامه ای کوتاهتر و سریعتر برای به ثمر نشستن این پروژه عظیم که حدود 400 هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد، در نظر گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.