| کد خبر: 249752 |

◄ شروط اصلى براى افتتاح خط مترو شهر پرند در موعد مقرر

مهمترین پیش نیاز براى تکمیل این خط، تامین به موقع منابع مالى در قالب بودجه نقد مصوب دولتى و تهاتر 25 هکتار زمین از اراضى شهر جدید پرند است تا پروژه در بهار 1402 به بهره‌ بردارى برسد.

تین نیوز

بازدید اخیر رئیس جمهور از پروژه خط مترو تهران-پرند ، تاکید موکد ایشان مبنى بر رفع موانع اجرایى ادامه طرح را به دنبال داشت؛ مهمترین پیش نیاز براى تکمیل این خط، تامین به موقع منابع مالى در قالب بودجه نقد مصوب دولتى و تهاتر 25 هکتار زمین از اراضى شهر جدید پرند است تا پروژه در بهار 1402 به بهره بردارى برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومى شرکت راه آهن شهرى تهران و حومه، در حالى که قرار بود اسفند ماه سال گذشته و طبق توافقات انجام شده، 25 هکتار زمین از اراضى شهر جدید پرند به عنوان بخشى از منابع مالى مورد نیاز براى تکمیل خط مترو تهران - پرند به پیمانکاران مربوطه واگذار شود اما عملا این امر تاکنون به طور کامل محقق نشده است.

همچنین مبلغ 210 میلیارد تومان بودجه نقد مصوب دولتى که مى بایست در هشت ماه گذشته به پروژه تزریق مى شده نیز عملا پرداخت نگردیده که همین مسائل موجب شده است روند سفارش گذارى و تامین تجهیزات مرتبط با راه اندازى خط مترو شهر پرند با تاخیرات قابل توجهى همراه شود.

اما سفر سید ابراهیم رئیسى به شهرستان رباط کریم و تاکید بر حل مشکل اصلى شهر پرند که مساله عبور و مرور به تهران مى باشد، با ابلاغ دستوراتى به وزراى راه و شهرسازى، نیرو وهمچنین استاندار و معاون اجرایى رئیس جمهور همراه بود.

تامین هرچه سریعتر اعتبارات نقد و غیرنقد پروژه توسط وزارت راه و شهرسازى، تکمیل شبکه برق مسیر خط ریلى تهران - پرند توسط وزارت نیرو و پیگیرى امور توسط معاون اجرایى رئیس جمهور که در زمان تصدى پست استاندارى تهران با این پروژه کاملا  آشنا شده است، از جمله مسائلى است که لازمه افتتاح خط مترو شهر پرند در موعد تعیین شده (خرداد 1402) مى باشد.

این در حالى است که پروژه به لحاظ عملیات اجرایى پیشرفت بالاى 84 درصد را تجربه کرده و با کمى توجه بیشتر از سوى تامین کنندگان منابع مالى طرح، امکان بهره بردارى از آن در کمتر از 6 ماه آینده وجود دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.