| کد خبر ۲۲۸۵۱۰
کپی شد

خط 10 مترو تهران ساخته می شود؟

در خصوص خط ۱۰، بحث های طراحی آغاز شده و فاز نخست طراحی به پایان رسیده است. پیمانکار برای اجرای پروژه مشخص شده و تفاهم نامه اولیه نیز با او به امضا رسیده است. اکنون منتظر هستیم تا قرارداد نهایی منعقد شود و پس از آن کار اجرایی پروژه آغاز خواهد شد.

خط 10 مترو تهران ساخته می شود؟
تین نیوز |

بحث های طراحی خط 10 آغاز شده و فاز نخست طراحی به پایان رسیده است.  خط ۱۰ مترو ۳۳ کیلومتر طول دارد و در برنامه زمان بندی شرکت مترو، مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای کامل آن ۶ سال در نظر گرفته شده است.

به گزارش تین نیوز، نعمت الله فرزان پور، مدیرعامل شرکت مترو تهران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر، از آغاز اقدامات اجرایی برای احداث خط ۱۰ مترو خبر داد و گفت: در خصوص خط ۱۰، بحث های طراحی آغاز شده و فاز نخست طراحی به پایان رسیده است. پیمانکار برای اجرای پروژه مشخص شده و تفاهم نامه اولیه نیز با او به امضا رسیده است. اکنون منتظر هستیم تا قرارداد نهایی منعقد شود و پس از آن کار اجرایی پروژه آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به مشخصات این خط افزود: خط ۱۰ مترو ۳۳ کیلومتر طول دارد و در برنامه زمان بندی شرکت مترو، مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای کامل آن ۶ سال در نظر گرفته شده است. البته باید وارد مرحله عملیاتی شویم تا بر اساس شرایط کار، هزینه ها و روند اجرا، زمان نهایی مشخص شود.

فرزان پور همچنین درباره هزینه های این پروژه گفت: برآورد ما این است که برای ساخت خط ۱۰ مترو به طور میانگین به ازای هر کیلومتر حدود ۵۰ میلیون یورو هزینه نیاز خواهد بود. این رقم در قرارداد مربوط به پروژه لحاظ شده است.

گفتنی است؛ خط ۱۰ مترو تهران به طول حدود ۴۷ کیلومتر از ایستگاه ملکی در غرب تهران آغاز می شود و تا فلکه سوم تهران پارس در شرق شهر ادامه دارد. این خط دارای ۳۵ ایستگاه است و در مسیر خود با خطوط مختلف مترو تقاطع خواهد داشت.

مبدا این خط، ایستگاه ملکی است که در تقاطع راه آهن تهران – تبریز قرار دارد. مسیر از ایستگاه ملکی آغاز شده و به ترتیب از ایستگاه های لشکری، وردآورد (تبادلی با خط کرج)، بلوار اردستانی، پژوهش، چهارباغ، میدان دریاچه، میدان ساحل، موج، اتریش، فولادوند، المپیک (تبادلی با خط ۹ در حال مطالعه)، کوهسار (تبادلی با خط ۶)، کوثر، جنت آباد، ایرانشهر، اشرفی اصفهانی، سردار جنگل، کتاب (تبادلی با خط ۷)، فرهنگ، آتی ساز، نمایشگاه، پارک وی، پل سد عبور می کند و در نهایت به فلکه سوم تهران پارس می رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • ناشناس پاسخ

    شهرداری با تأمین زمین، مجوزهای لازم و زیرساخت های شهری می تواند نقش کلیدی در پیشبرد این پروژه ایفا کند>

  • سیدرضا پاسخ

    من یک چیری برام سوال دوستان اینقدر زحمت می کشند برای حال شهروندان دستشان درد نکنه ولی یک سوال چرا یک ایستگاه تقاطعی که دو طبقه هم هست و چهار مسیر می شود خط تبادلی هم هست درست نمی کنند تقاطع خط ۲ و ۳ تقاطع خیابان ولیعصر و امام‌خمینی نبش موزه قرآن نزدیک مترو دانشگاه امام علی این ایستگاه چرا ساخته نشد و نمی شود تبادل مسافر زیاد دارد ممنون میشم این پاسخ بدین برام خیلی مهمه

  • علی پاسخ

    کدوم خط مترو غرب استان تهران؟ کدوم مترو شهریار و باغستان؟ پنجاه سال گذشت از این وعده ها و هنوز هیچ خبری نیست.