| کد خبر: 168658 |

◄ اصلاح معماری ایستگاه‌های مترو

سازه ورودی ایستگاه‌های مترو که همخوانی مناسبی با محیط پیرامونی ندارند اصلاح می‌شود.

تین نیوز

سازه ورودی ایستگاه‌های مترو که همخوانی مناسبی با محیط پیرامونی ندارند اصلاح می‌شود.

علی امام، مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با اعلام این خبر افزود: برای ایجاد زیبایی بصری و بهره‌وری حداکثری از فضای شهری باید از تجارب دیگر کشورها نیز استفاده کنیم و با تشکیل کارگروه‌ها و اتاق فکرهایی با حضور کارشناسان خبره مترو، معماری و شهرسازی، از روش‌های اجرایی جدید بهره خواهیم برد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از شهرنوشت، امام با اشاره به اینکه هر ایستگاه مترو حداقل دو ورودی دارد، اظهارکرد: ایستگاه‌ها علاوه برسازه‌های ورودی، به‌طور میانگین دارای 4 سازه هواکش دیگر نیز هستند که در سطح زمین فضاهای قابل‌توجهی را اشغال و نمود ویژه‌ای در سطح شهردارند. درحالی‌که در بسیاری از کشورهای دنیا سازه‌های کم‌حجم و متناسب با محیط شهری تعبیه‌شده است که عملاً نه‌تنها مشکل تملکی کمتری داشته، بلکه در هماهنگی با محیط اطراف، همگونی مناسبی با سطح شهردارند.

به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه، در دوره جدید مدیریتی، به‌منظور به‌روزرسانی طرح‌ها و استفاده از آخرین دستاوردهای جهانی و متناسب‌سازی آن‌ها با شرایط کشور، مباحث متعددی درزمینه‌های اعمال تغییر در روش‌های اجرا، معماری ایستگاه‌ها، تجهیزات، ناوگان، بهره‌برداری، مباحث اقتصادی، سرمایه‌گذاری و ... در قالب کارگروه‌های تخصصی مختلف در دستورکار و درحال انجام است که باید نقاط قوت و ضعف شرایط موجود را بسنجیم و فرصت‌ها و پتانسیل را در طرح‌های آینده لحاظ کنیم.

ایستگاه‌های مترو در برخی کشورها مانند روسیه، آلمان و انگلیس به‌دلیل شکل خاص و طراحی زیبا به‌عنوان جاذبه توریستی آن مناطق استفاده می‌شوند و سالانه درآمد زیادی برای کشورهای خود به ارمغان می‌آورند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.