| کد خبر: 157216 |

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران :

◄ متروی تهران تحمل زلزله 8 ریشتری را دارد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از این‌که، متروی تهران برترین سازه در زمان زلزله است خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: متروی تهران برترین سازه در زمان زلزله است .

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، فرنوش نوبخت،  اظهار کرد: به‌روز بودن دانش و مهارت طراحی در ساخت متروی تهران باعث شده است تا این سازه در برابر زلزله هایی با قدرت 8 ریشتر هم مقاوم باشد.

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگ:و با این شبکه خبری، افزود: بحث پدافند غیرعامل در ایستگاه‌های خطوط مترو در موضوع زمین‌لرزه از ابتدای ساخت ایستگاه‌ها مورد توجه بوده و تمام محاسبات آن منطبق بر استانداردهای بین‌المللی برای مقابله با زمین لرزه تا مقیاس 8 ریشتر تعریف و اجرا شده است.

وی با اشاره به اهمیت تاب‌آوری مترو در برابر حوادث طبیعی، تصریح کرد: مترو به‌عنوان پناهگاهی امن کاربرد دارد ضمن اینکه شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با ارگان‌های امدادی چون آتش نشانی، اورژانس و هلال احمر طبق سنوات گذشته تفاهم‌نامه‌هایی دارد که طی آن مانورهایی را در ایستگاه‌های خطوط مترو برگزار می‌کند تا در صورت بروز رویدادهای غیرمترقبه، ضمن آمادگی بیشتر بهترین خدمات‌رسانی به شهروندان داده شود.

نوبخت  با تأکید بر این‌که امدادرسانی در ساعات اولیه وقوع زلزله نقش مهمی در کاهش خسارات دارد،  گفت: مترو به‌عنوان شهر زیرزمینی این قابلیت را دارد که ادوات امداد رسانی را به نقاط مختلف شهر با بیشترین سرعت انتقال دهد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در پایان خاطرنشان کرد: تمامی تجهیزات استفاده شده در متروی تهران مطابق با استاندارهای بین‌المللی است و همواره ایمنی و امنیت جز اولویت های شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.