| کد خبر: 226918 |

◄ درخواست کمک 1000 میلیارد تومانی«هما» از دولت

در پی نارضایتی و تجمع بازنشستگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» اخیرا کاپیتان علیرضا برخور مدیرعامل این شرکت درخواست دریافت بودجه 1000 میلیاردی برای صندوق بازنشستگی کرده است.

تین نیوز

در پی نارضایتی و تجمع بازنشستگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» اخیرا کاپیتان علیرضا برخور مدیرعامل این شرکت درخواست دریافت بودجه 1000 میلیاردی برای صندوق بازنشستگی کرده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، کاپیتان برخور در نامه نگاری که با رئیس دفتر رئیس جمهور داشته عنوان کرده است: «جنابعالی بر میزان درآمد، هزینه و بدهی های شرکت هواپیمایی ایران ایر و از سوی دیگر نارضایتی، تجمعات بازنشستگان و مسائلی که در رسانه ها مختلف درج می‌شود اشراف کامل دارید.»

مدیرعامل هما در این نامه باتوجه به وضعیت حادث شده برای بودجه پیشنهادی دولت خواستار این شده است اوامر لازم مبنی بر تعیین ردیف بودجه و کمک 1000 میلیارد تومانی به صندوق بازنشستگی «هما» صادر شود تا شاید با این کمک «هما» بتواند آرام آرام به وضعیت گذشته خود  برگردد و آمار هواپیماهای خود را افزایش دهد.

پیرو همین موضوع محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه ای به نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه  کشور، خواستار مساعدت لازم برای « درخواست تعیین ردیف بودجه  و کمک 1000 هزار میلیاردتومانی به صندوق بازنشستگی  هما» شده است.

در بخشی از نامه مدیرعامل هما به رئیس سازمان برنامه بودجه  کشور عنوان شده است که با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، علی الخصوص شیوع ویروس کرونا و افزایش شدید هزینه ها و نرخ ارز و تکلیف «هما»  بر پرداخت هزینه همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان هم تراز از ابتدای مهر  ماه سال 99 و اجرای پنجاه درصد افزایش حقوق  و مزایای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری به ایثارگران و همچنان حقوق دو ماهه آخر سال جاری به همراه عیدی کارکنان شاغل و بازنشسته، روزگار سختی بر هما تحمیل شده است.

او گفته است: عدم پرداخت افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته طبق مصوبات مراجع ذیصلاح موجبات نارضایتی و اعتراض آنها شده است.

بر اساس اخبار حاصل شده در حال حاضر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» مبلغ 4 میلیون 623 هزار و 600 میلیون ریال  برای پرداخت حقوق معوق کارمندان خود کسری بودجه دارد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    هما دهها میلیارد تومان تا کنون از شرکت فرودگاهها به دستور وزیر گرفته. همینطور فرودگاه امام.
    چرا ارقام اعلام نمیشود؟