| کد خبر: 222191 |

کاهش ۴۲ درصدی تلفات جاده‌ای در استان سمنان

رئیس شورای هماهنگی ‌ترافیک استان و معاون عمرانی استاندار سمنان از کاهش ۴۲ درصدی تلفات جاده‌ای این استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

تین نیوز

رئیس شورای هماهنگی ‌ترافیک استان و معاون عمرانی استاندار سمنان از کاهش ۴۲ درصدی تلفات جاده‌ای این استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ۲۶ آبان در جلسه شورای هماهنگی ‌ترافیک استان اظهار کرد: تعداد تصادفات در این استان نیز امسال تا یک چهارم کاهش یافته است.

وی با اشاره به لزوم بسترسازی برای ارتقاء نشاط اجتماعی گفت: دست‌یابی به شاخص‌های مطلوب و در تراز شهری سالم، در گرو تامین سلامت برای شهروندان و ساکنین آن شهر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه شهرداری های استان همواره در اهداف خود توجه به امر ورزش و سلامت شهروندان را در دستور کار دارند، اظهار کرد: زمانی که شهروندان یک شهر، صحیح، سالم و سلامت باشند، قطعا شاخص های نشاط اجتماعی در شهر نیز ارتقاء یافته و در سطح کلی تر به شهری سالم دست می یابیم.

وی بر ورود جدی تر شهرداران استان به مقوله ارتقاء نشاط اجتماعی در شهر و شاخص سلامت شهروندان تاکید کرد و افزود: شهرداران یکی از عناصر اصلی و تاثیرگذار در بحث رسیدن به شهری سالم با شهروندانی سالم هستند.

فخری از مسوولان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان خواست: نسبت به جذب و تخصیص اعتبار و استفاده از سایر دستگاه های اجرایی به منظور بهسازی و بهبود وضعیت پیست های موتورسواری در شهرستان ها اقدام کند.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: ما موظف هستیم تا شرایطی مناسب را برای گذران اوقات فراغت و تخلیه انرژی برای جوانان و نوجوانان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: ما در استان برای تخصیص زمین‌به منظور راه اندازی پیست موتورسیکلت سواری مشکل و محدودیتی نداریم و قطعا با ورود بخش خصوصی به این حوزه، می توان شاهد راه اندازی پیست‌های ورزشی بیشتر و توسعه این رشته در استان بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در ادامه از کاهش ۲۵ درصدی مجموع تصادفات درون شهری استان و کاهش ۴۲ درصدی فوتی ها در سال ۹۹ تاکنون خبر داد و افزود: تاکنون از ۵۹ مورد نقطه حادثه خیز درون شهری استان، ۳۰‌مورد برطرف و ایمن سازی شده و ایمن‌سازی مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

فخری با اشاره به حجم تصادفات و تلفات جاده‌ای در کشور خاطرنشان کرد: طبق برنامه سالانه باید کاهش ۱۰ درصدی تصادفات درون شهری محقق شود و این مهم قطعا نیاز به تخصیص اعتبار مناسب و زیرساخت های مطلوب است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.