| کد خبر: 206791 |

قطعی شدن کرونای 19 نفر در شاهرود/ مرگ دومین زن کرونایی با زمینه بیماری در شاهرود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از افزایش شمار مبتلایان قطعی به کرونا در دو شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه به 19 نفر خبر داد.

تین نیوز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از افزایش شمار مبتلایان قطعی به کرونا در دو شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه به 19 نفر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رضا چمن با بیان اینکه نمونه‌های اخذ شده بیمارستان شاهرود برای تست به تهران ارسال می‌شود اظهار کرد: تا کنون جواب ۵۹ نمونه آزمایش ارسالی به تهران دریافت شده که خوشبختانه تست 40 نفر آنها منفی بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود از قطعی شدن آزمایش کرونای مثبت 19 نفر در شاهرود و میامی خبر داد و افزود: خوشبختانه تاکنون 12 نفر از این 19 کرونایی قطعی پس از بهبودی کامل ترخیص شدند.

وی شمار تلفات کرونا در شاهرود را دو نفر اعلام کرد و گفت: هر دو فوتی‌های این شهرستان خانم و با زمینه بیماری‌های مختلف و عروقی بودند، یکی از آنها بانویی 73 ساله با زمینه بیماری قلبی و دیگری بانویی۶۷ساله و دارای بیماری زمینه ای دیابت بوده است.

دکتر چمن از تحت درمان بودن پنج بیمار کرونایی در بیمارستان شاهرود خبر داد و اضافه کرد: در مجموع تا پایان شب 12 اسفندماه افزون بر 190 نفر راجعه سر پایی با علائم عفونت های حاد تنفسی به اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود ثبت شده که 120 نفر آنان برای پیگیری روند درمان در بیمارستان این شهر بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود با اشاره به بار روانی ناشی از این بیماری، خاطرنشان کرد: وجود استرس و عدم اعتماد به نفس به مرور به تضعیف سیستم ایمنی بدن انجامیده و قدرت مقابله با ویروس را در بدن فرد کاهش می‌دهد و در نتیجه این استرس و بحث روانی شیوع ویروس می‌تواند به فراگیری بیشتر ویروس و افزایش خطر بیانجامد.

این پزشک متخصص اپیدمیولوژی بر ضرورت پرهیز از تماس با سطوح آلوده تاکید و خاطرنشان کرد: از آنجا که سطح آلوده ممکن است به عنوان واسط در انتقال این ویروس عمل کند لذا کاستن از سطح تماس و مهمتر از آن شست‌وشوی مداوم دست‌ها و پرهیز از آدابی همچون دست دادن، روبوسی و... می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.