| کد خبر: 176056 |

◄ ایمن سازی 28 مدرسه حاشیه راه های سمنان

28 مدرسه حاشیه راه های استان سمنان ایمن سازی می شوند.

تین نیوز

مدیرکل حمل ونقل و پایانه های سمنان، گفت: 28 مدرسه حاشیه راه های سمنان در سال تحصیلی جدید ایمن سازی می شوند.

به گزارش تین نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سمنان، احسان منصورکیایی افزود: مقوله ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها به عنوان یک طرح ضروری و حساس اجتماعی از دیدگاه اقتصادی، امنیتی و رفاهی در جوامع مختلف مطرح است، این طرح سعی در کاهش سرعت و آرام سازی ترافیک برای کاهش تصادفات و تلفات دارد.

منصورکیایی با اشاره به اهمیت نقش آموزش های ایمنی در مدارس حاشیه راه ها افزود: دانش آموزان به عنوان آسیب پذیرترین قشر از میان عابران پیاده هستند.

 تصادفات و تلفات ناشی از ایمن نبودن مدارس حاشیه جاده ها همواره جان بسیاری از دانش آموزان را به خطر می اندازد به همین دلیل ایمنی تردد دانش آموزان توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

ایشان افزود: به منظور ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان و افزایش فرهنگ ترافیک و آگاهی از نحوه تردد ایمن از جاده ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، مدارس حاشیه راه های برون شهری و روستایی در دو بخش فیزیکی و آموزشی همانند سال های گذشته ایمن سازی می شوند.

منصورکیایی ضمن تقدیر از زحمات و همکاری مدیرکل آموزش وپرورش، رابطین مدارس و پلیس راه استان در اجرای طرح های ارتقای ایمنی افزود: این طرح ها باهدف ارتقای سطح دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه های استان که به لحاظ احتمال بروز حوادث ترافیکی در معرض خطر بیش تری هستند همه ساله از سوی این اداره کل اجرا می شود.

در این راستا در بخش ایمن سازی فیزیکی محدوده حاشیه راه های استان 10 مقطع عبور و مرور دانش آموزان مدارس در سطح استان ایمن سازی خواهد شد و هم چنین در بخش آموزش مدارس حاشیه راه ها 18 مدرسه ایمن سازی خواهد شد که با توجه به شروع سال تحصیلی این طرح ها در حال انجام و تجهیزات ایمنی در حال نصب و اجرا است.

وی ادامه داد: آموزش نکات ایمنی و ترافیکی به دانش آموزان در قالب گروه های نمایشی، توزیع اقلام آموزشی محتوی پیام های آموزشی-ترافیکی از قبیل کتاب جزوه، جلیقه شبرنگ، کیف مدرسه، بازی های ترافیکی، وسایل تحریری (مزین به شعائر ترافیکی)، حضور کار شناسان و مربیان در مدارس و آموزش نحوه صحیح تردد درراه های برون شهری از دیگر برنامه هایی است که در بخش آموزشی طرح انجام می گیرد.

اجرای طرح های ارتقای ایمنی در 60 مدرسه حاشیه راه های استان با تحت پوشش قرار دادن قریب به 6000 دانش آموز طی سال های اخیر توسط اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان انجام گرفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.