| کد خبر: 139029 |

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان:

تقاطع غیر هم سطح مجن شاهرود نیازمند 19میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان درباره پروژه تقاطع غیر هم سطح مجن شاهرود، گفت: این طرح 19میلیارد تومان اعتبار را می‌طلبد که در صورت تخصیص، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان درباره پروژه تقاطع غیر هم سطح مجن شاهرود، گفت: این طرح 19میلیارد تومان اعتبار را می‌طلبد که در صورت تخصیص، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

عبدالمجید نژاد صفوی ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری شاهرود به میزبانی فرمانداری ویژه این شهرستان، ضمن بیان اینکه روز گذشته در جلسه‌ای با حضور وزیر راه و ترابری مقرر شد تا وی با حضور در شاهرود از پروژه سه‌راهی مجن دیدار کند، تأکید داشت: در ابتدا هشت میلیارد تومان برای تقاطع غیر همسطح سه‌راهی مجن پیش‌بینی‌شده بود که با در نظر تملک اراضی و سایر مخارج، رقمی معادل 19میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی‌شده که پس از چهار ساعت جلسات فشرده در وزارت راه و ترابری این اعتبار مورد بررسی قرار گرفت.

وی در دیگر بخش سخنان خود، افزود: یکی دیگر از راه‌هایی که موردتوجه اداره راه و ترابری قرار دارد، جاده طرود است که عملیات اصلاح شیب شیروانی، لکه‌گیری، روکش آسفالت و ...در این جاده در دست پیگیری قرار دارد اما متأسفانه برخی مشکلات مانند سرقت علائم جاده‌ای روند اجرای این طرح را کند کرده و به اداره کل راه و ترابری استان سمنان نیز خساراتی وارد می‌کند.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان بابیان اینکه عملیات احداث جاده عباس آباد-دستجرد از هفته آینده در دستور کار قرار می‌گیرد، بیان داشت: دو طرح دیگر راهداری نیز در هفته جاری در دستور کار این اداره کل قرار می‌گیرد که نخست بهسازی محور کلامو در بخش بسطام و دیگری راه ورودی کلاته خیج است که طرف یک هفته تا 10 روز آینده عملیات اجرایی این دو طرح نیز آغاز خواهد شد.

نژاد صفوی درباره کاهش حوادث جاده‌ای نیز، بیان کرد: به دلیل کویری بودن استان سمنان و نبود فضاهای مناسب باوجود تمام تلاش‌های صورت گرفته در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای، همچنان شاهد آمار بالای این امر در شاهرود هستیم هرچند که ما در سال گذشته نسبت به سال‌های پیش سیر نزولی در تصادفات منجر به فوت داشتیم اما همچنان تصادفات جاده‌ای ما فراوان است که این مورد برای ما قابل‌قبول نخواهد بود چرا که این مورد باجان انسان‌ها سروکار دارد.

وی افزود: در وهله نخست باید فرهنگ رانندگی را تغییر داد چراکه 76درصد تصادفات ما در استان سمنان براثر واژگونی است که با آموزش و آگاهی‌رسانی می‌توان در مقابله با این مشکل سربلند درآمد اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که خودروهایمان نیز باید استاندارد شوند برای مثال در نوروز۹۵، خودروی پراید 70درصد تصادفات منجر به فوت را در استان سمنان به خود اختصاص داد که این نشان می‌دهد همه مشکلات نیز رانندگان نیستند.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با تأکید بر اینکه عزم ملی و اراده جمعی در کنار فرهنگ‌سازی و استاندار می‌تواند در بحث کاهش حوادث جاده‌ای ما را بسیار کمک کند، بیان کرد: مقوله چهارم در کاهش تصادفات اما نگهداری از راه‌ها است تا استاندارد خود را حفظ کنند حال‌آنکه هزینه‌های راهداری بسیار کلان است برای مثال یک کیلومتر گارد ریل سه موج نیازمند 370میلیون تومان اعتبار دارد و این درحالی است که تمام اعتبارات تخصیص یافته به مقوله نگهداری راه‌های استان به پنج درصد اعتبارات اصلی نیز نمی رسد لذا به واقع نمی‌توان از راه‌ها بدون مدیریت جهادی نگهداری کرد.

نژادصفوی گفت: بسیاری از پروژه های اداره کل راه و ترابری استان سمنان بدون اعتبار و تنها با هدف کاهش حوادث رانندگی و جاده‌ای شروع می‌شود اما متأسفانه برخی دستگاه های همکاری لازم را با ما ندارند در بسیاری طرح های راهسازی شاهرود این اتفاق باعث کندی روند اجرایی طرح ها شده و ما باید ماه ها در مراجع قضایی، قانون گذاری و ... استان دوندگی کنیم تا بتوانیم در حریم راه ساخت و سازهایی را داشته باشیم که در نهایت نفع آن به مردم باز می گردد و هزینه‌های گزاف تصادفات اعم از بهداشت و درمان، هزینه‌های روحی و روانی و ... را کاهش می‌دهد در نهایت امیدواریم این امر به زودی مورد عنایت مسئولان نهاد های قضایی، خدماتی و دولتی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.