| کد خبر: 221440 |

برخورد جدی با چارترکننده‌های گرانفروش بلیت هواپیما

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه تکلیف قیمت بلیت هواپیما را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند نه سازمان هواپیمایی، گفت: با چارترکننده‌های بلیت هواپیما که مرتکب تخلف شده و گرانفروشی برخورد جدی می کنیم.

تین نیوز

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه تکلیف قیمت بلیت هواپیما را عرضه و تقاضا مشخص  می‌کند نه سازمان هواپیمایی، گفت: با چارترکننده‌های بلیت هواپیما که مرتکب تخلف شده و گرانفروشی برخورد جدی می کنیم.

به گزارش تین نیوز، تورج دهقانی زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: تعیین کردن کف و سقف قیمت بلیت هواپیما هیچ ربطی به سازمان هواپیمایی ندارد و نرخ پروازهای داخلی بستگی به متغیرهای بسیاری دارد و بازار آن را مشخص خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی برای قیمت بلیت هواپیما قابل دوام نیست، افزود: نمی‌توان بدون اینکه به ایرلاین‌ها کمکی کرد از آن‌ها خواست قیمت‌ها را ثابت نگه دارند و هیچ حالتی به جز اینکه دولت از آن‌ها حمایت کند یا به آن‌ها اجازه افزایش قیمت داد، وجود ندارد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: سازمان هواپیمایی قائل به کف و سقف قیمت‌ها نیست و عرضه تقاضا آن را تعیین می‌کند اما با گرانفروشی در این زمینه برخورد می‌کنیم. به عنوان مثال در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران-مشهد از ۳۵۵ هزار تومان تا ۷۰۱ هزار تومان است و اگر کسی بالاتر از آن بلیت پروازش را بفروشد سازمان هواپیمایی با آن برخورد می کند. البته بلیت بیزینس کلاس قیمتش بالاتر است.

دهقانی زنگنه اضافه کرد: سایت های فروش رسمی و معتبر که به ایرلاین ها دسترسی دارند، قوانین را رعایت می کنند  و چارترکننده هایی هم که در چارچوب قوانین عمل می‌کنند جزئی از این زنجیره بازار هستند و مشکلی با آن‌ها نداریم اما برخی چارترکننده‌ها، سلف خری می‌کنند و به عنوان مثال پروازی را یک سال خریداری می کنند و برای مسیر رفت قیمت بالایی تعیین می‌کنند و در مسیر برگشت قیمت‌شان را پایین‌تر می‌آورند. این رفتار و سوءاستفاده آن‌ها به این صنعت لطمه می زند.

وی تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری  بر بازار بلیت هواپیما و چارتر کننده نظارت می‌کند و به موقع با آن ها برخورد جدی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تکلیفی شدن قیمت بلیت هواپیما به معنی از بین رفتن صنعت هوانوردی است، تصریح کرد: اگر بخواهیم صنعت هوانوردی را حفظ کنیم همه ارکان نظام از دولت مجلس و قوه قضائیه باید دست به دست هم بدهند تا از این شرایط بتوانیم خارج شویم و دشمن نتواند به هدفش که تعطیل کردن این حوزه است، دست پیدا کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس حمل و نقل هوائی 0 0

    امیر دهقانی زنگنه گرامی
    قیمت بلیط هواپیما در اقتصادهای باز و مرتبط با تجارت شفاف جهانی معمولا و لزوما به عرضه و تقاضا ارتباط دارد ، ولی پارامترهای دیگری دخیلند که امیدوارم مشاورانتان در جریان باشند،اما در محیط ایران بدلیل قطع ارتباط با تجارت جهانی بدلایلی که همه می دانیم،عرضه و تقاضا تعیین کننده نیست،چه بسا دستوری و دولتی است چون عملا رقابتی وجود ندارد و تمامی مدیران هواپیمایی دولتی با تفکر اقتصاد مغایر بخش خصوصی هستند،بعنوان مثال،پرسنل اضافه نموده و ناوگان فرسوده با هزینه نگهداری بسیار بالا و غیر اقتصادی در چرخه دارند که نشان می دهد دانش مدیریت اقتصاد حمل و نقل هوایی در حوزه مسافر و بار عملا محلی از اعراب ندارد.کاپیتان گرانقدر،برای یکبار هم که شده اهل فن به عزلت رانده یا تبعید شده را وارد گود بفرمایید تا مدام نگران افزایش بی رویه نرخ بلیط هواپیما و مشکلات ناشی از آن نگردید.
    بامید خردورزی و خدمت به هموطن

  • سعید 0 0

    سلام. متوجه تناقض گویی در کلام این مقام مسئول میشید؟
    از یک طرف میفرمایند : سازمان هواپیمایی قائل به کف و سقف قیمت‌ ها نیست و عرضه تقاضا آن را تعیین می‌کند
    و از طرف دیگه ادامه میدن: قیمت بلیت هواپیمای تهران- مشهد از ۳۵۵ هزار تومان تا ۷۰۱ هزار تومان است و اگر کسی بالاتر از آن بلیت پروازش را بفروشد سازمان هواپیمایی با آن برخورد می کند !!!!
    قسم حضرت عباس در مورد عرضه و تقاضا رو باور کنیم یا دم خروس برخورد رو؟