| کد خبر: 198001 |

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تشریح کرد:

◄ تمهیدات و برنامه های بازگشت زائران اربعین حسینی

از حداکثر توان ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور تسهیل و تسریع در جابه جایی زائران ورودی به مرزهای چهارگانه غرب کشور به کار گرفته می شود.

تین نیوز

از حداکثر توان ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور تسهیل و تسریع در جابه جایی زائران ورودی به مرزهای چهارگانه غرب کشور به کار گرفته می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان اظهار داشت: بررسی روند بازگشت زائران نشان می دهد سفر های بازگشت از روز گذشته آغاز شده است و بر اساس پیش بینی های انجام شده از روز دوشنبه این روند رشد قابل توجهی پیدا می کند.​

وی با بیان این که 25 تا 29 مهرماه، روز های اوج بازگشت زائران از کربلای معلی خواهد بود، افزود: ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای از 10 مهرماه زائران را به مرزهای خروجی جابه جا کرده اند که آمار ها حاکی است عملکرد این ناوگان نسبت به سال گذشته 4/2 برابر رشد داشته است.

وی با بیان این که حجم بالای بازگشت زائران در روزهای اوج بیشتر از ظرفیت موجود شبکه حمل و نقلی است، افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هموطنانی که مرز مهران را برای بازگشت انتخاب می کنند به یکی از پایانه‌های سه شهر اندیمشک، همدان و کرمانشاه منتقل شده و سپس بر اساس مقاصد شهر های مورد نظر از طریق ناوگان جاده‌ای یا ریلی جا به جا می شوند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سفر های اربعین را یکی از مدل‌های بی نظیر سفرها در دنیا توصیف کرد و افزود:  این نوع سفر ها برنامه ریزی خاصی می طلبد که از نظر علمی به عنوان «برنامه ریزی حمل و نقل با عدم قطعیت»  مطرح شده و تابعی از رفتارهای سفر مردم است.

وی خاطر نشان کرد: برای همه استان ها کارشناس ناظر تعیین شده است که در پایانه ها مستقر شده و به انتقاد ها و شکایات رسیدگی می کنند.

قربانی همچنین به اقدام ویژه در مرکز مدیریت راه‌های کشور اشاره کرد و افزود: عملکرد تمام ناوگان اتوبوسی با سیستم هوشمند سپهتن رصد می شود و در مواقع ضروری که نیاز به جابه جایی ناوگان است، پیامک به راننده و شرکت حمل و نقل ارسال می شود تا از توان عملکردی ناوگان حداکثر استفاده به عمل آید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.