| کد خبر: 57952 |

۸ هزار پیکان - تاکسی هر چه سریع تر تعیین تکلیف شوند

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام این که حدود ۸ هزار دستگاه تاکسی پیکان فرسوده با آلایندگی بالا، در تهران تردد می­‌کنند، گفت: تاکسی­‌های پیکان باید در کوتاه­ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند.
 
مهرداد لاهوتی با بیان این مطلب افزود: در سال­‌های اخیر در حوزه حمل و نقل عمومی تهران اقدامات بسیار مفیدی انجام شده اما این اقدامات کافی نیست و مدیریت شهری باید مورد حمایت قرار گیرد.
 
وی با اشاره به این که تاکسیرانان از جمله صنوفی هستند که نیاز به حمایت ویژه دارند و باید امکانات لازم برای نوسازی در اختیارشان قرار گیرد، اظهار کرد: البته تا وقتی اراده­‌ای از سوی تاکسیرانان وجود نداشته باشد و خودشان متقاضی نوسازی نباشد، اراده نوسازی در مسئولان نیز ایجاد نمی­‌شود.
 
لاهوتی با بیان این که در زمینه حمایت از تاکسیرانان باید بخشی از بهای تاکسی به صورت بلاعوض به آن­ها داده شود و بخشی هم در قالب تسهیلات ارزان در اختیارشان قرار گیرد، تصریح کرد: بر اساس قانون، عمر تاکسی­‌ها باید کمتر از ۵ سال باشد و به همین دلیل کار نوسازی ناوگان یک کار همیشگی و مستمر است.
 
وی با تأکید بر این که اگر برنامه نوسازی ناوگان به طور مستمر و به صورت درست در سال­های گذشته اجرا شده بود، اکنون وضعیت به مراتب بهتری در این حوزه حاکم بود و تاکسی­‌های فرسوده کمتری در ناوگان وجود داشت، اضافه کرد: ضرورت دارد نوسازی با جدیت بیشتری مورد پیگیری قرار گیرد و طرح جایگزینی تاکسی­‌های فرسوده با سرعت بیشتری انجام شود.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به انبوه آلودگی­‌های که تاکسی­‌های پیکان ایجاد می­‌کنند، سلامت شهروندان تهران را با خطر رو به رو کرده­‌اند و باید هر چه سریع­تر نسبت به جایگزینی آن­ها اقدام شود

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.