| کد خبر: 269261 |

۳ ماموریت وزیر راه و شهرسازی به سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۱۴۰۳

وزیر راه و شهرسازی به سازمان بنادر و دریانوردی ماموریت داد در سال آینده اجرایی سازی سه راهبرد و موضوع محوری«اقتصاد دریا»، «ترانزیت» و «مدیریت لجستیک» را با جدیت دنبال کند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی به سازمان بنادر و دریانوردی ماموریت داد در سال آینده اجرایی سازی سه راهبرد و موضوع محوری«اقتصاد دریا»، «ترانزیت» و «مدیریت لجستیک» را با جدیت دنبال کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، مهرداد بذرپاش در ارتباط تلفنی مستقیم با همایش سالانه مدیران سازمان بنادرودریانوردی در مشهد مقدس، تاکید کرد: با اجرایی سازی این سه راهبرد و موضوع محوری در سال آینده، نقش بنادر تجاری کشور، متفاوت تر و اثرگذارتر خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به تعدد در تصمیم گیری ها در حوزه بنادر و آسیب زا بودن آن در روند اجرایی خدمات، گفت: با ابلاغ رییس جمهور، هماهنگی همه دستگاه ها در بنادر با سازمان بنادر و دریانوردی است و در همین راستا یکی از اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۱۴۰۳ باید بکپارچه سازی فرآیندهای تصمیم گیری و مدیریت واحد در رویه های اجرایی در بنادر باشد 

وی با بیان اینکه همت مضاعف سازمان بنادر و دریانوردی باید معطوف به جذب سرمایه گذاری شود، افزود: همواره فعالیت در بنادر و سواحل کشور برای سرمایه گذاران داخلی جذاب بوده است، بنابراین در یک رویکرد متفاوت و انگیزاننده، بسته های سرمایه گذاری مشخصی برای نهادها و موسسات سرمایه گذار داخلی ارائه شود.

بذرپاش گفت: بر اساس تاکید رییس جمهور، یکی از برنامه های اولویت دار سازمان بنادر و دریانوردی در سال آتی باید توسعه و ساماندهی اسکله های محلی و رونق اشتغال در سواحل جنوبی کشور باشد.

وی تاکید کرد: راهبرد ساماندهی اسکله های محلی و بنادر کوچک، باید مبتنی بر طرح توسعه ۲۷ نقطه ساحلی در وزارت راه باشد.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقبال مردم به گردشگری دریایی و ارتقای سفرهای دریایی در سواحل و جزایر جنوب کشور، تاکید کرد: نوسازی شناورهای مسافری و گردشگری دریایی به بستر مناسب تر برای جذب سرمایه گذار نیاز دارد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان با بیان اینکه بنادر بازرگانی کشور نقش محوری و اصلی در پروژه «ایران راه» و راه های مواصلاتی شمال- جنوب دارد، اعلام کرد: سال آینده اتصال ریلی بندر راهبردی و استراتژیک به راه آهن سراسری کشور در زاهدان محقق می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.