| کد خبر: 267420 |

عمده سوانح دریایی کشور در کشتی های غیر فلزی رخ می دهد

مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بخش عمده ای از سوانح دریایی کشور در کشتی های غیر فلزی زیر ۵۰۰ تن و شناور های صیادی رخ می دهد که باید برنامه ریزی برای آن ها صورت گیرد.

تین نیوز

مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بخش عمده ای از سوانح دریایی کشور در کشتی های غیر فلزی زیر ۵۰۰ تن و شناور های صیادی رخ می دهد که باید برنامه ریزی برای آن ها صورت گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر مرزبان مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نتایج یافته های ناشی از بررسی دلایل بروز سوانح در کمیته های تخصصی، در قالب درس های آموختنی در اختیار مراجع ذی ربط قرار داده خواهد شد تا از درس های آموختنی برآمده از بازرسی و بررسی کارشناسان، در فرایند بهبود تشکیلات و ساختار ها و در جهت اصلاح دستورالعمل ها و شیوه نامه های، حتی تصویب قوانین جدید در مجلس شورای اسلامی استفاده شود.

به گفته وی بررسی های صورت گرفته و یافته های جدید آموختنی از شناسایی دلایل بروز سوانح دریایی، طی سال های گذشته به افزایش ایمنی تردد شناور ها و کاهش سوانح در بنادر منجر شده است.

مرزبان با بیان اینکه در هر سانحه دریایی، با طیف های مختلفی از مسائل پیرامونی مواجه هستیم افزود: هماهنگی بین ذی نفعان هر حادثه از دولت صاحب پرچم تا دولت مالک کشتی و دولت صاحب بندر و ساحل، یکی از چالش های جدی در این حوزه است.

او گفت:  عمده سوانح دریایی کشور از کشتی های غیر فلزی زیر ۵۰۰ تن و در بنادر صیادی صورت می گیرد که در این زمینه باید برنامه ریزی درستی جهت افزایش سوانح صورت گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.