| کد خبر: 263090 |

برنامه‌ ریزی برای سرمایه‌ گذاری‌ های کلان در بنادر

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر تفویض حداکثر اختیار به بنادر در موضوع سرمایه گذاری گفت: درصدد هستیم با عبور از قراردادهای سرمایه گذاری کوچک و کوتاه مدت که هیچ ارزش افزوده ای برای سیستم های بندری ایجاد نمی کند، به سمت «پکیج پروژه» و قرارداد سرمایه گذاری های بزرگ حرکت کنیم.

تین نیوز

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر تفویض حداکثر اختیار به بنادر در موضوع سرمایه گذاری گفت: درصدد هستیم با عبور از قراردادهای سرمایه گذاری کوچک و کوتاه مدت که هیچ ارزش افزوده ای برای سیستم های بندری ایجاد نمی کند، به سمت «پکیج پروژه» و قرارداد سرمایه گذاری های بزرگ حرکت کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان در همایش روسای امور اقتصادی و کارشناسان سرمایه گذاری بنادر، با تاکید بر تفویض حداکثر اختیار به بنادر در موضوع سرمایه گذاری و با اشاره به رشد حجمی و رقمی سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر در مقایسه با سرمایه گذاری دولتی گفت: درصدد هستیم با عبور از قراردادهای سرمایه گذاری کوچک و کوتاه مدت که هیچ مطلوبیت و ارزش افزوده ای برای سیستم های بندری ایجاد نمی کند، به سمت «پکیج پروژه» و قرارداد سرمایه گذاری های بزرگ حرکت کنیم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، ادامه داد: سرمایه گذاری به عنوان سلول زنده و فعال به طور واقعی در بنادر ارزش آفرینی می کند.

وی تاکید کرد: هر یک واحد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر، به جز تولید مزایای جانبی، در فرآیند تولید بار، فرآوری، تجارت و سایر خدمات بندری نقش محوری و پررنگی دارد که بیسار موثرتر و ارزش آفرین تر از سرمایه گذاری دولتی قلمداد می شود.

به گفته اسلامی، سرمایه گذاری بخش خصوصی، به جز ظرفیت سازی و ارتقای عملکردی بنادر، در روند ورود و خروج و دپوی کالا به صورت استاندارد، بسیار موثر و حائز اهمیت است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با سرمایه گذاری بخش خصوصی، روند تخلیه وبارگیری ازیک روش دستی، سنتی، غیر بهداشتی و ناایمن به یک روند استاندارد و ایمن تبدیل می شود و شاخص بسیار تعیین کننده ای برای مشتریان بندری به حساب می آید.

اسلامی با اشاره به رشد حجمی و رقمی سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر در مقایسه با سرمایه گذاری دولتی و با تاکید بر تفویض حداکثر اختیار به بنادر در موضوع سرمایه گذاری، خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریتی در سازمان بنادر، درصددیم با عبور از قراردادهای سرمایه گذاری کوچک و کوتاه مدت که هیچ مطلوبیت و ارزش افزوده ای برای سیستم های بندری ایجاد نمی کند، به سمت «پکیج پروژه» و قرارداد سرمایه گذاری های بزرگ حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه پکیج پروژه، الگوی مناسبی برای توسعه بنادر بازرگانی کشور قلمداد می شود، گفت: باید سیستم بندری را از درگیری با روش های روزمره و آزاردهنده ناشی از قرارداده های خُرد و کوچک، نجات دهیم.

معاون امور بندری سازمان بنادرودریانوردی با بیان اینکه مشتری مداری، موضوع بسیار حائز اهمیت در حوزه سرمایه گذاری محسوب می شود، تاکید کرد: سطح گفت وگو، مذاکره و تبادل اطلاعات با مشتریان و متقاضیان سرمایه گذاری در بندر باید برپایه پروتکل باشد و از شأن شایسته پیروی کند.

اسلامی همچنین برپایی آموزش های تخصصی و مهارت پروری را یکی از خلأ های جدی در حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی برشمرد و از طراحی دوره آموزشی تخصصی و مهارت افزایی به صورت استاد- شاگردی در معاونت بندری و اقتصادی خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.