| کد خبر: 258670 |

شورای عالی ترابری آیین نامه کارگزاران امور بندری و دریایی را تصویب می کند

عادل دریس مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تدوین آیین نامه کارگزاران امور بندری و دریایی در راستای توسعه و تسهیل فضای کسب و کار مدنظر سازمان بنادر قرار دارد.

تین نیوز

عادل دریس مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تدوین آیین نامه کارگزاران امور بندری و دریایی در راستای توسعه و تسهیل فضای کسب و کار مدنظر سازمان بنادر قرار دارد ، توضیح داد: فرآیند تصویب این آیین نامه در هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی طی شده و منتظر تصویب در شورای عالی ترابری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه ظرفیت فعلی بنادر کشور بیشتر از میزان میزان عملیات تخلیه و بارگیری موجود است، گفت: بنادر کشور در بخش تجهیزات استراتژیک نیز از ظرفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند.

دریس با اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت های بندری اقدامات و اتفاقات بسیار خوبی صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر ظرفیت بنادر شمالی و جنوبی کشور از میزان عملکرد تخلیه وبارگیری بیشتر و این بدان معنا است که بنادر ایران از ظرفیت بسیار بالایی در بخش تخلیه وبارگیری برخوردار هستند.

وی در مورد تجهیزات استراتژیک بنادر کشور نیز، گفت: در بخش تجهیزات استراتژیک نیز بنادر کشور از ظرفیت خوبی برخوردار هستند اما نکته مهم، بهره وری و کارآمدی است و صرفا نباید از طریق سرمایه گذاری در بنادر این مسئله محقق شود بلکه بهره وری از طریق نیروی انسانی موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم و در راستای بهبود ارائه کیفی خدمات در زنجیره تامین کالا گام برداریم.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به اجرای ممیزی اجباری سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) از سال آینده، اظهار داشت: این ممیزی اجباری مربوط به کشورهای عضو است و در این راستا برنامه های تدوینی را با بخش های مرتبط از جمله بخش خصوصی به اشتراک گذاشتیم.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا توجه به اهمیت مقوله کالاهای خطرناک دوره های مختلف بسیاری در این راستا برگزار و آموزش های لازم داده شد، همچنین از فراگیران مربوط به بخش های مختلف عملیاتی، بخش خصوصی و ناظران عملیات، آزمون های لازم برگزار و گواهینامه های مربوطه ارائه شد تا فعالیت های پیش ممیزی دنبال شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.