| کد خبر: 257635 |

سهم دریانوردان در صیانت از امنیت اقتصادی و نظامی یک کشور غیرقابل انکار است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی، روز جهانی دریانورد را به جامعه دریایی و دست اندرکاران حمل و نقل دریایی کشور تبریک گفت و بر نقش دریانوردان در صیانت از امنیت اقتصادی و نظامی کشور تاکید کرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی، روز جهانی دریانورد را به جامعه دریایی و دست اندرکاران حمل و نقل دریایی کشور تبریک گفت و بر نقش دریانوردان در صیانت از امنیت اقتصادی و نظامی کشور تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی روز جهانی دریانورد را به جامعه دریایی و دست اندرکاران حمل و نقل دریایی کشور تبریک گفت.

در پیام علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی آمده است: دریانوردان با حضور مقتدرانه در پهنه های دریایی و اقیانوسی وهدایت و راهبری کشتی های تجاری منطقه ای و اقیانوس پیما، سهم غیرقابل انکاری در تامین مواد غذایی و صیانت از امنیت اقتصادی و نظامی یک کشور دارند و در راه انجام این وظیفه بزرگ، از هیچ ایثار و فداکاری دریغ نمیکنند و با تلاش وصف ناشدنی خود جریان تجارت جهانی و زنجیره تامین را حتی در شرایط سخت، و حتی بحران های بین المللی، تضمین می­کنند. در این میان تلاش های دریانوردان جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با دریانوردان سایر ملل نمود برجسته تری داشته و دارد؛ چراکه آنان علاوه بر موانع و چالش­های عام، با محدودیت های ناشی از تحریم های ناجوانمردانه استکبار جهانی نیز روبه رو بوده و هستند.

به دلیل نقش بی بدیل دریانوردان در ایمنی، امنیت و حفظ محیط زیست دریایی سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)به موازات افزایش فعالیت در دریاها  و اهمیت اجتناب ناپذیر لزوم حفاظت از جان و مال در فعالیت هایی دریایی، در سال جاری بر "مشارکت موثر دریانوردان در حفاظت از محیط زیست دریایی" در راستای کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی ناشی از کشتی ها (MARPOL) تاکید کرده است.

 سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرجع حاکمیتی کشور مفتخر است همواره در راستای صیانت از سلامت محیط زیست دریایی اهتمام ورزیده و بر پیشگیری از ایجاد آلودگی­های دریایی با رعایت و نظارت بر الزامات قانونی تاکید کرده است.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون به ۳۳ کنوانسیون بین المللی دریایی ملحق شده است که ۱۴ مورد از آنها در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی است، طی سال های اخیر، سازمان بنادر و دریانوروی توانسته است اقدمات گسترده ای در راستای اجرای این کنوانسیون ها و پیشگیری از آلودگی های دریایی انجام دهد. در همین راستا و به عنوان عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حفاظت از دریاها و سواحل کشور، می توان به جلو گیری از آلودگی هوا توسط کشتی ها از طریق مدیریت بهینه عملکرد و افزایش کارایی انرژی شناورها و کاهش تولید گاز های گلخانه ای ناشی از فعالیت کشتی ها  اشاره کرد.

همچنین تسهیلات دریافت مواد زائد نفتی و انواع زباله ها به ویژه زباله پلاستیکی از کشتی ها پیش از تخلیه در دریاها؛ خرید و تامین انواع تجهیزات پیشرفته مقابله با آلودگی های دریایی و راه­اندازی مراکز اصلی مقابله با آلودگی های دریایی در بنادر کشور با فعالیت شبانه ­روزی از دیگر اقدمات حمایتی سازمان بنادر در زمینه حفظ محیط زیست دریایی است.

اینجانب روز جهانی دریانورد را به جامعه دریایی کشور، به ویژه دریانوردان شاغل بر روی شناورهای تجاری، شیلاتی، خدماتی، پشتیبانی و نظامی و نیز مالکان کشتی ها و مدیران و کارکنان شرکت های کشتیرانی، سازندگان شناورها و تجهیزات ناوبری، دانشگاهیان علوم دریایی و خانواده های شریف و محترم این عزیزان که تمام دستاوردهای کشور در سایه صبر و شکیبایی و پشتیبانی آنان حاصل شده، تبریک می گویم و به ارواح طیبه کلیه شهدای کشور، به ویژه شهدای دریانورد و دریانوردانی که جانشان را در راه اعتلای میهن اسلامی فدا کردند، سلام و درود می فرستم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.