| کد خبر: 247730 |

آغاز نخستین همایش ملی بهداشت، ایمنی و محیط زیست در بنادر و صنایع وابسته

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی از برگزاری نخستین همایش ملی HSE در بنادر و صنایع وابسته از فردا سه شنبه ۱۹ مهرماه در بندر شهید رجایی خبر داد.

تین نیوز

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی از برگزاری نخستین همایش ملی HSE در بنادر و صنایع وابسته از فردا سه شنبه ۱۹ مهرماه در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، عبدالله جعفری با بیان اینکه این همایش با مشارکت بخش خصوصی برگزار می شود، اظهار داشت: این همایش در محورهای "نظام مدیریت HSE و توسعه پایدار، قوانین و الزمات ایمنی دریایی و بندری، مدیریت آلاینده های زیست محیطی (آلودگی های ناشی از مشتقات نفتی و تاثیر آن بر اکوسیستم دریایی)، روش های نو در پژوهش حوادث و واکاوی پیامدهای حوادث و ارزیابی ریسک و مدل سازی پیامد" برگزار می شود.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی ،اقتصاد در HSE، ایمنی صنعتی و پیشگیری از حوادث ناشی از کار، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و واکنش در شرایط اضطراری(بلایای طبیعی و شرایط جوی ناپایدار)، توسعه HSE و چرخه عمر سازمانی را از دیگر محورهای این همایش عنوان کرد.

جعفری افزود: وضعیت سیاسی، اقتصادی جهان، تغییر و توسعه تکنولوژی و شیوع انواع بیماری ها همه از مولفه های ناپایداری شرایط هستند که همواره عملکرد صحیح انسان را تحت تاثیر خود قرار می دهد، لذا وجود این شرایط ایجاب می کند تا برنامه ریزی ها در عرصه های مختلف از جمله ایمنی و سلامت شغلی از انعطاف بیشتری برخوردار باشد تا همواره آمادگی لازم برای رویاروی با تغییرات و شرایط پیش رو را داشته و بستر لازم برای محیطی ایمن و سالم را فراهم نماید.

وی، برگزاری همایش های بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) را یکی از راهکارهای موثر در اشتراک گذاری و دستیابی به پژوهش ها، تکنیک های علمی و تجربی روز این حوزه دانست و ادامه داد: با توجه به این شرایط اولین همایش ملی HSE بنادر در بندر شهید رجایی و با رویکرد توسعه مهارت های علمی، پژوهشی و خلاقیت های ایمنی برگزار می شود.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اهمیت موضوعات مرتبط با ایمنی، بهداشت و محیط زیست که به اختصار در سیستم های مدیریتی کشور به (HSE) معروف شده برکسی پوشیده نیست، افزود: در راستای اهمیت ارتقا و رعایت ایمنی و بهداشت افراد، منابع انسانی، اماکن و تاسیسات بندری در بزرگترین بنگاه های اقتصادی کشور و اداره کل HSE  و مدیریت بحران و پدافند غیر عامل، سازمان بنادر و دریانوردی را برآن داشته با کمک و بهره گیری از ظرفیت های یکی از شرکت های اپراتوری بندر شهید رجایی اولین همایش جامع HSE در بنادر و صنایع وابسته در بزرگترین بندر تجاری ایران را برگزار کند.

وی خاطر نشان کرد: این همایش با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران دانشگاهی، صنعتی و بنادر کشور برگزار می شود و در این همایش به موضوعات مختلف بهداشت و ایمنی پرداخته و سعی خواهد شد با همفکری، هم اندیشی و تعامل با سایر نهادهای کشور بتوانیم نقش موثری در ارتقا وضعیت HSE داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.