| کد خبر: 244789 |

◄ آخرین جزئیات آمادگی بنادر جنوبی برای جام جهانی قطر

در شرایطی که چند ماه تا آغاز جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر باقی مانده است، بنادر جنوبی ایران در حال آماده‌سازی پایانه‌های مسافری و راه‌اندازی سفرهای دریایی به مقصد این کشور هستند که طبق وعده‌ها تا نیمه تابستان این بنادر آماده خواهند شد.

تین نیوز

در شرایطی که چند ماه تا آغاز جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر باقی مانده است، بنادر جنوبی ایران در حال آماده‌سازی پایانه‌های مسافری و راه‌اندازی سفرهای دریایی به مقصد این کشور هستند که طبق وعده‌ها تا نیمه تابستان این بنادر آماده خواهند شد.

به گزارش تین نیوز، سی‌ام آبان ماه امسال جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر آغاز خواهد شد و حدود یک ماه بعد یعنی ۲۷ آذر ماه به پایان می‌رسد. در این میان ایران در سال‌ها و ماه‌های گذشته درگیر آماده‌سازی برای سفر به این کشور و راه‌اندازی سفرهای دریایی در این ایام است.

آبان ماه سال ۱۳۹۹ حسین عباس‌نژاد - مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی – در این باره به ایسنا گفته بود: پیش از شیوع ویروس کرونا، کشورهای مانند قطر و عمان به عنوان مقاصد جدید دریایی در دستورکار قرار داشتند و مذاکرات برای راه‌اندازی خطوط کشتیرانی از بنادر بوشهر و چابهار به این کشورها آغاز شده بود. اما شیوع این بیماری در دنیا سبب شد تا وقفه‌ای این زمینه ایجاد شود.

همچنین اسفند ماه سال گذشته، رستم قاسمی - وزیر راه و شهرسازی در سفر به قطر از مذاکره با همتای خود برای راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی بین بنادر دو کشور و همچنین توافق برای استفاده بیشتر خطوط هوایی تجاری قطر از آسمان ایران خبر داد.

وی به موضوع تردد به قطر در جام جهانی اشاره کرد و افزود:‌ تردد در زمان جام جهانی و نحوه این تردد از موضوعاتی بود که امروز در دستور کار قرار دادیم.

البته سفر دریایی به قطر منوط به تامین سوخت برای کشتی‌های مسافری با قیمت مناسب بود که به نظر می‌رسد این مسئله هم حل شد. فروردین ماه امسال نیز عباس‌نژاد در این باره به ایسنا گفت: راه اندازی خط کشتیرانی مسافری و آماده سازی بنادر مسافری دو کشور در دستور کار قرار دارد اما اینکه چگونه بتوانیم از حداکثر ظرفیت‌های کشتیرانی ایران برای جابجایی مسافران در ایام جام جهانی استفاده کنیم بستگی به موافقت‌های دیگری دارد که با قطر امضا خواهد شد که می‌توان به مسئله ویزا، هتلینگ و ... در راستای تسهیل رفت و آمد مسافران و تماشاگران جام جهانی قطر اشاره کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰۰ صندلی ظرفیت شناورهای مسافری است که می‌توانند در روز و شب جابجایی مسافر را بین بنادر ایران و قطر و کشورهای دیگر را انجام دهند و با وجود اینکه در ابتدا بوشهر را برای انجام سفرهای دریایی بین ایران و قطر انتخاب کرده بودیم، چند بندر دیگر امکان پهلوگیری این کشتی‌ها را دارد و ترمینال‌های مسافری استاندارد و مجهزی را در آنجا داریم که می‌توان به ترمینال مسافری کیش اشاره کرد که در حال آماده سازی است و همزمان با آن دو شناور بزرگ و چند شناور کوچک را تا ماه‌های آینده آماده سفرهای دریایی خواهیم کرد اما اگر نیاز باشد، تسهیلات مورد را برای افزایش ظرفیت مسافر و تعداد شناورهای مسافری به شرکت‌های متقاضی ارائه خواهیم داد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در اواسط تابستان امسال اسکله مسافری بوشهر آماده سفرهای دریایی خواهد شد و با شرکت صاحب کشتی‌های مورد نظر نیز مذاکره کردیم تا هر چه سریعتر آماده سازی کشتی‌ها نیز انجام شود.

و نهایتا محمد شکیبی نسب -مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر- درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای بهسازی این بندر جهت استفاده گردشگران و مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، گفت: با توجه به اینکه اسکله قدیم بندر بوشهر با هدف آماده‌سازی جهت سرویس‌دهی مناسب به مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در دست تعمیر است، ما در این مدت یک اسکله شناوری مسافری احداث کرده‌ایم که هدف از آن جابه‌جایی مسافر از بوشهر به سمت خارگ و بالعکس است.

وی افزود: ما برای شناور «گراند فری» که برای جام جهانی پیش‌بینی شده است، باید تغییراتی در قسمت اسکله انجام می‌دادیم. در همین راستا برای بهسازی این بخش‌ها که قسمت دریایی اسکله را شامل می‌شود ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است. پیش‌بینی ما این است که بخش دریایی پایانه مسافربری بندر بوشهر تا اواخر مردادماه به بهره‌برداری برس

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.