| کد خبر: 243262 |

◄ قزاقستان خواستار افزایش همکاری ‌های بندری با ایران شد

هیات بندری و ریلی قزاقستان در دیدار معاون امور بندری سازمان بنادر، خواستار افزایش همکاری‌های بندری با ایران شدند و اعلام کرد امکان ترانزیت ۶ میلیون تن کالا به ایران به صورت ریلی وجود دارد.

تین نیوز

هیات بندری و ریلی قزاقستان در دیدار معاون امور بندری سازمان بنادر، خواستار افزایش همکاری‌های بندری با ایران شدند و اعلام کرد امکان ترانزیت ۶ میلیون تن کالا به ایران به صورت ریلی وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، رییس هیات قزاقستان با تاکید بر اینکه می توانیم در حوزه بندری شاهد افزایش تعاملات دو کشور باشیم، گفت: می توانیم به صورت ریلی ۵ تا ۶ میلیون تن بار به ایران منتقل کنیم و معتقدیم توانایی های بندر شهیدرجایی بسیار بیشتر از حجمی است که هم اکنون فعالیت می‌کند.قزاقستان خواستار افزایش همکاری ‌های بندری با ایران شد

آنار ایرلان افزود: این امکان وجود دارد که حجم قابل توجهی از کالا به ویژه کالاهای سنگین از جمله زغال سنگ از قزاقستان به ایران و پس از آن به کشورهای ثالث ترانزیت شود.

رییس هیات قزاقستان با اشاره به همکاری بنادر کشورش از دیرباز با بنادر شمالی ایران ، تاکید کرد: در خصوص حمل بار و ترانزیت به کشورهای ثالث می‌توانیم با ظرفیت بیشتری با ایران به عنوان کشور دوست و برادر خود همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه قزاقستان سالانه ۱۵ میلیون تن زغال سنگ به کشورهای گوناگون صادر می کند، گفت: قزاقستان می تواند ۲ میلیون تن زغال سنگ، ۱ تا ۱.۲ و میلیون تن سنگ آهن و آهن آلات و نیز ۱ میلیون تن غلات به ایران صادر کند.

در ادامه این نشست همچنین آبای تورکپنبایف؛ رییس بندر آکتائو با بیان اینکه ایران می تواند به هاب بزرگ ترانزیتی منطقه تبدیل شود، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد زمان این اتفاق فرا رسیده است و باید بدانیم که ایران از نظر موقعیت جغرافیایی شرایط بسیار خوبی در کریدور شمال و جنوب دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید قراردادی بین بندر اکتائو و بندر آستارا و نیز بندر آکتائو و بندر امیراباد داشته باشیم، گفت: در این راستا با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و چند فورواردر بزرگ ایران نیز جلساتی به منظور افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری برگزار کرده ایم و امیدواریم که در عمل شاهد این اتفاق باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.